16/03/2023

Estudiants de set instituts del Bages han competit, avui 16 de març, a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) en la prova Cangur, una activitat matemàtica que a Catalunya organitza des de 1.996 la Societat Catalana de Matemàtiques.

09/03/2023

La UPC ha convocat un minut de silenci el 10 de març, a les 12 hores, a tots els campus en memòria de les tres persones mortes en l'accident a la mina de potassa de Cabanasses, a Súria (Barcelona). Dues d'elles eren estudiants de màster a l'EPSEM i l’altra era estudiant de doctorat a la Universitat de Barcelona (UB). La ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, s'ha sumat al minut de silenci fet davant del Rectorat.

09/03/2023

Ferran Feixas, un alumne del Grau en Enginyeria de Sistemes TIC, va quedar finalista al hackathon Hack the Hospital 2 el passat 18 i 19 de febrer. Aquest és un hackathon que té lloc per segona vegada després d'una edició de gran èxit el 2021 entre Boston i Barcelona. Aquest esdeveniment connecta als hospitals líders en atenció pediàtrica de tot el món i convida a les ments creatives a generar idees per millorar l'estada dels pacients pediàtrics a l'hospital.

06/03/2023

El divendres 3 de març de 2023 s’han celebrat les 14nes Olimpíades de Geologia de Catalunya, promogudes per la “Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra (AEPECT)” juntament amb la “Sociedad Geológica de España (SGE)”.

28/02/2023

La tercera edició de Moritz University mostrarà als alumnes de set universitats catalanes, les claus de la fabricació de la cervesa artesanal i competiran per crear una nova cervesa que es posarà a la venda aquest estiu. Aquesta iniciativa és el resultat del compromís per la cerca de nou talent i cultura cervesera entre Moritz i les principals universitats de Catalunya.

27/02/2023

Es tracta d’una nova aula de coneixement virtual on s’aniran compartint experiències que tenen lloc a la ciutat en els àmbits cultural, humanístic i científic. El portal ja recull més d’un centenar de vídeos d’activitats dutes a terme a Manresa en els darrers tres anys, a més a més d’una relació de 150 persones expertes que hi han participat. L’objectiu és posar tot aquest coneixement a l’abast de la ciutadania i que sigui utilitzat també com a eina didàctica.

24/02/2023

Fa uns dies va tenir lloc la primera sessió de formació presencial de l’any pels estudiants del Programa de Doctorat en Recursos Naturals i Medi Ambient amb seu a la Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa. Es va fer a la Biblioteca del Campus Universitari de Mnaresa (BCUM)

16/02/2023

El 15 de febrer l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) va tornar a obrir les portes per donar a conèixer els estudis de grau, les sortides i les instal·lacions al futur estudiantat universitari. Amb aquesta jornada, que va ser conjunta amb la resta d’escoles i facultats de la UPC, la UPC Manresa inicia les jornades de portes obertes del 2023, que tindran lloc al llarg del curs.