Notícies TV EPSEM

30/03/2023

La UPC ha posat en marxa durant l’any 2022 cinc noves plantes d’energia solar fotovoltaica a les cobertes d'edificis de Barcelona, Manresa, Terrassa i Vilanova i la Geltrú, que se sumen a les cinc plantes instal·lades anteriorment en diversos campus o centres docents de la Universitat. La Universitat produeix ja més de 687 kWp per a l’autoconsum energètic, la qual cosa, juntament amb les mesures d’estalvi aplicades, ha ajudat a reduir un 13% el consum energètic, especialment a finals del 2022, i també a inicis del 2023.

27/03/2023

S'ha obert el període per presentar la documentació de sol·licitud de les beques del proper curs. Els estudiants de nou ingrés de grau i màster del curs 2023-2024 i els estudiants de la UPC que vulguin accedir a un dels ajuts, han de realitzar la sol·licitud tant si han decidit els estudis que cursaran com si no i, fins i tot, si no saben encara si el proper curs estudiaran a la universitat. Fora del termini, no podrà fer-se la sol·licitud.

17/03/2023

El projecte LIFE BIOGASNET demostra una tecnologia rendible i de baixa petjada de carboni per a la millora del biogàs per impulsar l'ús del biogàs com a font d'energia sostenible i reduir l'empremta de carboni del cicle energètic promovent el concepte d'economia circular. Dins aquest projecte s'ha programat, pel 28 de març, un taller a la National Technical University of Athens i online

16/03/2023

Estudiants de set instituts del Bages han competit, avui 16 de març, a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) en la prova Cangur, una activitat matemàtica que a Catalunya organitza des de 1.996 la Societat Catalana de Matemàtiques.

09/03/2023

La UPC ha convocat un minut de silenci el 10 de març, a les 12 hores, a tots els campus en memòria de les tres persones mortes en l'accident a la mina de potassa de Cabanasses, a Súria (Barcelona). Dues d'elles eren estudiants de màster a l'EPSEM i l’altra era estudiant de doctorat a la Universitat de Barcelona (UB). La ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, s'ha sumat al minut de silenci fet davant del Rectorat.