Conferència Lluís Torner

La sala d’actes de la UPC Manresa va ser, el passar 15 de febrer, l’escenari de la conferència "Fotònica: De la ciència ficció a la vida real", que va impartir Lluís Torner, director de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO).

L’acte s’emmarcava en el Cicle de conferències en commemoració del 75è aniversari de la UPC Manresa i de l'Associació TIC3. El científic i director de l’ICFO, institut universitari de recerca adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i ubicat a Castelldefels— va parlar dels darrers avenços en fotònica, un àmbit que està avançant a passos de gegant, amb aplicacions que fins no fa gaire eren pura ciència ficció i que ara són una realitat en la vida diària, tant a casa com en l’entorn laboral.
A més de fer repàs sobre com està evolucionant la fotònica en els àmbits industrials, també va parlar sobre el paper que juga la llum com a tecnologia de frontera per avançar en nous sensors i materials, en energia fotovoltaica, en nanomedicina o en tecnologies quàntiques, fent una pronòstic sobre com afectaran en un futur.
La conferència va comptar amb la presència de Joan Badia, responsable de l'Àrea de Desenvolupament Comarcal del Consell Comarcal del Bages i Xavi Cano, director de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Manresa.