Xerrada Clara Simon, enginyera de mines

L’enginyera de mines Clara Simon, exalumne dels estudis de primer i segon cicle d’enginyeria de mines de la UPC Manresa, i actualment, enginyera de mines en el Departament de Geologia i Mineria de l’empresa IMERYS va portar a terme una conferència per als estudiants del grau i màster d’enginyeria minera el passat 4 d'abril.

El dia 4 d’abril de 2019, l’enginyera de mines Clara Simon, exalumne dels estudis de primer i segon cicle d’enginyeria de mines de la UPC Manresa, i actualment, enginyera de mines en el Departament de Geologia i Mineria de l’empresa IMERYS (multi-nacional francesa de minerals industrials, amb mines i canteres ubicades en 50 països diferents); va portar a terme una conferència per als estudiants del grau i màster d’enginyeria minera.

El contingut més important de la conferència va ser el següent:

- Procediments d’optimització minera en mineria a cel obert segons els estàndars actuals de l’industria.

- Realització d’un exercici d’assignació de costos d’una explotació minera a cel obert, tant en la part pròpiament dita de la cantera, com de la planta de processat del material. Aquestes plantilles de costos són els que se solen utilitzar en la indústria minera.

- Càlcul del preu en $/tona de material arrancat i transportat a planta de processat; així com del preu del processament; a partir de les dades recopilades en les plantilles anteriors, que serviran per dur a terme l’optimització econòmica del jaciment i definició de la futura mina.