X Congrés Internacional de Docència Universtària i Innovació (CIDUI 2018)

El 4 de juliol, les professores de la UPC Manresa, Imma Torra i M. Dolors Grau van impartir una ponència durant el CIDUI 2018 que va tenir lloc al Palau de Congressos de Girona.

El CIDUI va néixer l'any 2000 fruit de la col·laboració entre algunes universitats públiques catalanes i ha anat creixent fins a incorporar la resta d'universitats. El seu objectiu és adaptar els professionals de l'educació universitària a les noves realitats, fomentant l'intercanvi d'experiències de millora docent, impulsant la recerca i la innovació, fomentant un major rigor científic en l'àmbit de la docència, afavorint la cooperació entre les universitats en temes de qualitat docent, debatent a nivell acadèmic sobre la realitat i els reptes de les universitats i fomentant la internacionalització de les universitats públiques catalanes.

L'edició d'aquest any va tenir lloc el 4, 5 i 6 de juliol al Palau de Congressos de Girona. Aquesta edició portava per títol “Espais d’aprenentatge: agents de canvi a la universitat”. Una de les conseqüències més importants de la societat del coneixement és la transformació dels espais i temps per a l’aprenentatge. En l’àmbit educatiu, les necessitats dels nous aprenents i el món virtual han obert un ventall de possibilitats dins d’aquesta temàtica. Una correcta gestió d’aquesta nova dimensió ha de motivar, estimular i connectar l’aprenentatge més enllà de les aules, les universitats necessiten estar connectades amb l’entorn i la societat. Com aconseguim una coherència entre les metodologies docents i els espais i temps d’aprenentatge?

Dins el programa de ponències del congrés es va impartir "SAVEnergy: Foment de l'estalvi d'energia a les llars dels joves de Secundària", obra d'Imma Torra Bitlloch, M. Dolors Grau Vilalta i Guillem Ledesma de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). SAVEnergy és un projecte impulsat per la UPC a través del grup de recerca EXPLORATORI dels recursos de la natura. Aquest projecte promou la conscienciació dels joves envers l’estalvi energètic, promovent-lo a les seves llars, mitjançant un equip de mesura de consum energètic, que s’instal·la al quadre elèctric de les llars de cada estudiant que participa en el projecte. Alhora els estudiants competeixen, online, per descobrir qui és el més estalviador.