Visites dels estudiants de mines

El passat mes de maig els estudiants de mines van fer una sortida per visitar la rampa de Cabanasses que està construint ICL Ibèria a Súria i una altra per conèixer la pedrera del grup Cementos Portland Valderrivas al municipi de Vallcarca (Sitges).

La primera de les visites, el passat 23 de maig, va ser a l'obra en procés construcctiu de la rampa de Cabanasses pel transport de mineral des del pou de Cabanasses a la planta de tractament.

Els alumnes van poder veure una obra subterrània de grans dimensions en actiu. També van poder veure diferents tipus de sosteniments aplicats i els van explicar les diferents alternatives adoptades durant el procés constructiu.

Una visita molt didàctica on van poder veure en un cas real una gran part de l'assignatura d'excavacions de cavitats subterrànies.

L'altra visita va ser al grup Cementos Portland Valderrivas al municipi de Vallcarca (Sitges).

Els alumnes van poder veure un molt bon exemple de gestió de restauració de pedreres amb el gran condicionant ambiental de trovar-se la pedrera inclosa al Parc del Garraf (Xarxa de Parcs Naturals), declarat com a zona SEPA (Zona d´Especial Protecció d´Aus) i àrea inclosa a la Red Natura 2000 Europea.

Una visita molt interessant en el que els alumnes van poder comprovar que la mineria pot ser totalment compatible amb el medi ambient.