Visita i revisió del projecte OptimOre per part de la comissió europea

L'EPSEM ha estat la seu de la revisió final del projecte OptimOre, que forma part del programa d'accions d'innovació de la comissió europea, denominat HORIZON-2020, un instrument financer de la Unió Europea per impulsar la competitivitat i la innovació a l'àrea de la investigació i la indústria.

El departament d'enginyeria minera, industrial i TIC ha estat l'amfitrió d'aquest esdeveniment, que han participat tots els membres del projecte, inclosos professionals de diferents centres d'investigació com: Universitat d'Oviedo (Espanya), Helmholtz-Zentrum Dresden-Rossendorf (Alemanya), Chalmers University of Technology (Suècia), Technische Universität Bergakademie Freiberg (Alemanya), University of Exeter (Regne Unit), i algunes empreses privades, com són Edma Innova (Espanya) i Interkonsult (Regne Unit).

La reunió ha estat presidida pel coordinador del projecte, el professor del departament de mines, Josep Oliva, i ha estat revisat pel representant de la comissió europea, Sr. Catalin Perianu. Una vegada finalitzada la reunió, s'ha realitzat una demostració dels resultats del projecte a les instal·lacions del laboratori de mines de l'EPSEM, en què es va mostrar un procés real a la planta pilot de processament de l'escola.

Com a resultat, el projecte ha estat aprovat i finalitzat amb nota excel·lent.

Castellano

La EPSEM ha sido la sede de la revisión final del proyecto OptimOre, que forma parte del programa de acciones de innovación de la comisión europea, denominado HORIZON-2020, un instrumento financiero de la Unión Europea para impulsar la competitividad y la innovación en el área de la investigación y la industria. El departamento de ingeniería minera, industrial y TIC ha sido la anfitriona de este evento, el cual han participado todos los socios del proyecto, incluyendo profesionales de diferentes centros de investigacions como: Universidad de Oviedo (España), Helmholtz-Zentrum Dresden-Rossendorf (Alemania), Chalmers University of Technology (Suecia), The Technische Universität Bergakademie Freiberg (Alemania), University of Exeter (UK), y de algunas empresas privadas, como los son Edma Innova (España) e Interkonsult (UK).

La reunión ha estado presidida por el coordinador del proyecto, el profesor del departamento de minas, Josep Oliva, y ha sido revisado por el representante de la comisión europea, Sr. Catalin Perianu. Una vez finalizada la reunión, se ha hecho una demostración de los resultados del proyecto en las instalaciones del laboratorio de minas de la EPSEM, en el cual se mostró un proceso real en la planta piloto de procesamiento de la escuela.

Como resultado, el proyecto ha sido aprobado y finalizado con nota excelente.