Visita dels estudiants de química a dues indústries papereres

L’alumnat de tercer curs del Grau en Enginyeria Química i del Màster Universitari en Enginyeria dels Recursos Naturals ha visitat el passar 22 de maig dues empreses del Grup Miquel i Costas localitzades a la Pobla de Claramunt, Terranova Papers i MB Papeles Especiales, S.A.

Aquest Grup d’Empreses data de l’any 1720-1722, període que es va construir el molí paperer “Cal Tort”, essent l’any 1725 que va començar a produir paper de forma manual. Cent cinquanta-dos anys més tard, el 1877, els germans Miquel & Costas comencen a produir papers de fumar que encara avui es comercialitza. El 1990 es va crear MB Papeles Especiales, S.A., amb un 50% de participació del grup Miquel & Costas. Terranova Papers es va crear el 2011 per iniciativa de MB Papeles Especiales produeix papers tècnics per a filtres de paper per als sectors de l'automoció i de l'alimentació i les begudes.

El procés de fabricació de paper no ha canviat, pel que fa a l’essència, des de que va ser descobert, però a MB, després de quasi tres segles de perfeccionament i millores, la fabricació moderna del paper s’ha convertit en un procés fascinant de tecnologia punta. Actualment és un dels principals fabricants europeus de papers de filtre i papers absorbents, un dels mercats més exigents i competitius del món.