Visita a la pedrera Lafarge-Garraf

Estudiants del Grau en Enginyeria Minera de la UPC Manresa van assistir a una voladura en una pedrera del Garraf de l'empresa Lafarge Áridos y Hormigones SAU.

El passat 16 de novembre, els alumnes d’Ús d’Explosius de quart curs del Grau en Enginyeria Minera de l’Escola, acompanyats pel professor de l’assignatura, Sr. Eduard Cámara, van assistir a la càrrega d’una voladura a la pedrera de Lafarge-Garraf.

Aquesta visita ha estat possible gràcies a les facilitats donades pel director facultatiu de l’explotació, Sr. Pedro Guerrero, de l’empresa Lafarge Áridos y Hormigones SAU i al Col·legi d’Enginyers Tècnics i de Grau en Mines i Energia de Catalunya i Balears.

Durant el treballs de càrrega de la voladura, els alumnes van poder escoltar les explicacions donades pel senyor Antonio Gil, enginyer tècnic de mines de l’empresa Volex SL, encarregada dels treballs de perforació i voladura de l’explotació.

Els alumnes van poder veure en directe totes les operacions de la càrrega i disparo d’una voladura de 4.500 kg d’explosius, l´ús de sismògraf per al mesurament de vibracions, i el més important, van poder veure les dificultats que s’anaven presentant durant la càrrega de les barrinades i com s’anaven solucionant els problemes plantejats.