Visita a les instal·lacions de l''Association of Municipalities in the Attica Region' a Atenes on s'instal·larà el prototip LIFE Biogasnet

Xavier Gamisans, coordinador del projecte de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i Albert Bartrolí, d'AERIS, han visitat les instal·lacions de l''Association of Municipalities in the Attica Region – Solid Waste Management (ESDNA)', ubicades a Atenes, Grècia.

La visita, que va tenir lloc el dilluns 14 de març, també va comptar amb la participació de Konstantinos Moustakas i Dimitris Malamis, socis del projecte de la National Technical University of Athens (NTUA).

Durant la visita, els socis van discutir i avaluar diferents possibilitats i ubicacions en què es podria instal·lar i operar el prototip LIFE Biogasnet. En concret, van visitat la planta de reciclatge mecanicobiològica, gestionada per l'empresa HELECTOR, i la planta de producció d'electricitat a partir de biogàs d'abocador, gestionada per l'empresa VEAL SA.

Sobre les proves del prototip LIFE Biogasnet

El prototip del projecte s'està provant en un ecoparc de Cadis (Espanya) durant un any per recollir informació per a l'optimització de la tecnologia, la recerca dels límits tecnològics, així com la definició d'estratègies de control avançades.

Després d'aquesta primera prova, el prototip es traslladarà i s'instal·larà a les instal·lacions de la Planta de Gestió de Residus Sòlids de la Regió de l'Àtica on estarà en funcionament durant 12 mesos més per obtenir informació sobre el rendiment de la tecnologia en un altre escenari diferent amb característiques totalment diferents.

S'espera que el funcionament del prototip Biogasnet es mantingui més enllà del final del projecte a la planta de la Regió de l'Àtica a Atenes per convertir-se en un lloc de demostració dels beneficis de la tecnologia i per promoure l'aplicació comercial de la solució.