Visita a la pedrera que Sodira Rocas Industriales, SL explota a Cervelló

El passat 22 de novembre els alumnes de l'assignatura "Ús d’Explosius" de quart curs del Grau en Enginyeria Minera de l’escola, acompanyats pel professor de l’assignatura, Sr. Eduard Cámara, van assistir a la càrrega d’una voladura a la pedrera que l’empresa Sodira Rocas Industriales, SL explota a Cervelló.

Aquesta visita ha estat possible gràcies a les facilitats donades pel Director Facultatiu de l’explotació, Sr. Pedro Guerrero, i al Col·legi d’Enginyers Tècnics i de Grau en Mines i Energia de Catalunya i Balears, als quals volem agrair totes les atencions rebudes.

Durant el treballs de càrrega de la voladura  els alumnes van poder escoltar les explicacions donades pel senyor Juan Pedro Prado Fernández, Enginyer Tècnic de Mines de l’empresa Manuel Virgós, SL, encarregada dels treballs de perforació i voladura de l’explotació.

Els alumnes van poder veure en directe totes les operacions de la càrrega i disparo d’una voladura de 2.700 kg d’explosius, la destrucció d’explosiu sobrant, i el més important, van poder veure les dificultats que s’anaven presentant durant la càrrega de les barrinades i com s’anaven solucionant els problemes plantejats.