VII Copa Cangur

Els equips BETA de l'Institut Moianès, RACIONALS de l'Escola Oms i de Prat i CARTESIANS de l'Institut Cal Gravat, guanyadors de la primera fase de la VII Copa Cangur de matemàtiques a la UPC Manresa.

Uns 260 estudiants de secundària van competir dijous, 30 de gener, a la UPC Manresa, buscant estratègies per guanyar la primera fase de la VII Copa Cangur de matemàtiques. Un concurs organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) i adreçat a alumnes de segon i tercer d’ESO.

L'Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (Av. de les Bases de Manresa, 61-73),  de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), és seu de la primera fase de la VII Copa Cangur, des de les primers edicions. El concurs es realitza el mateix dia arreu de Catalunya i compta cada any amb més participants, als quals se sedueix plantejant reptes amb puntuació dinàmica, com és el cas de la Borsa, que depèn de l’oferta i al demanda.

Amb noves seus a Berga i Igualada, en les quals hi van participar equips que es van estrenar a Manresa, l’edició d’enguany va suposar un nou rècord, ja que es van incorporar nous centres de poblacions que s’estrenaven en la competició de Santa Coloma de Queralt, Solsona, Vic i rodalies.

Així, a Manresa hi van conflueir un total de 37 equips, formats per 7 estudiants, de 20 centres de poblacions de les ribes del Cardener, del Ter i del Llobregat, la qual cosa demanava una bona logística del concurs, que es va realitzar  en dos torns, gràcies a la implicació i el treball en equip de la UPC Manresa i del professorat de l’entorn.

Integrants per set estudiants i estudiantes, cada equip disposava de 60 minuts per resoldre una col·lecció de problemes. Els grups competeixen entre ells contra rellotge i amb gran pressió, ja que la puntuació per a cada problema resolt es va modificant segons es desenvolupa el concurs. Aquest disseny del concurs el fa molt emocionant i promou que l’alumnat participant estableixi estratègies de joc i que pensi i debati amb profunditat els problemes resolts.

La fase final de la Copa Cangur, a la que han accedit els equips guanyadors, tindrà lloc el dia 5 de març al Centre Cultural La Torreta de Montmeló.