UPC Manresa novament finalista al concurs internacional Ciencia en Acción

"Temps de matemàtiques" i "Temps de minerals i roques" van ser presents a la final de Ciencia en Acción que va tenir lloc a Ermua i Eibar (País Basc) aquest octubre.

La fira va aplegar més de 200 projectes de ciència i tecnologia de Catalunya, Espanya, Portugal, Amèrica llatina i països de parla portuguesa i també d’Estats Units.

Montserrat Alsina i Pura Alfonso, investigadores i professores del Departament de Matemàtiques i de Enginyeria Minera, Industrial i TIC de la Universitat Politècnica de Catalunya respectivament, havien estat convidades a presentar-hi els seus projectes "Temps de matemàtiques" i "Temps de minerals i roques".

Els dos estands van rebre felicitacions del jurat i del professorat i públic visitant a la fira. En aquests, es mostraven les activitats realitzades en el marc del programa organitzat conjuntament per la UPC Manresa, la biblioteca Ateneu les Bases de Manresa i la BCUM.

En el cas de roques i minerals destacava com a novetat un recorregut urbà d’identificació de minerals i roques pel municipi d’Ermua, molt innovador, seguint el que es va proposar a Manresa l’abril passat.

Les activitats relacionades amb el club de lectura que permetien la interacció de científics amb els lectors habituals també va ser molt ben valorades.

Algunes d’aquestes idees també es van presentar a la xarxa de biblioteques de la Universitat de Bristol, la primavera passada.