Una obra del pintor Francesc del Rio Torné decora la marquesina de l'aparcament de la UPC Manresa

El projecte, gestat a principis del 2020, es va dur a terme el passat febrer i simbolitza l'alegria i riquesa que es troba a la universitat com a espai d'intercanvi de coneixement.

Ha sigut un procés llarg que per diferents motius no s'ha pogut dur a terme abans i que es va gestar a principis del 2020 amb el vistiplau de Rosa Argelaguet i s´ha concretat i realitzat aquest 2021 amb el recolzament de Pere Palà.

L'obra ha estat creada pel pintor Francesc del Rio Torné i duta a terme per ell mateix amb l'ajuda de la Rocio Aurora Moya Rodríguez.

L'autor de l'obra va començar la seva formació artística a escoles d´Arts i Oficis de Manresa, Vic i Barcelona, i la va finalitzar a la prestigiosa Escola Massana i al Centre Universitari Eina (amb mestres com Ràfols Casamada, Joan Hernàndez Pijoan, Perejaume o Joaquim Chancho).

El Francesc ha estat el pintor de capçalera del Campus durant 32 anys i aquesta vinculació emocional va fer que sorgís per part seva la proposta de realitzar aquesta obra com una donació.

L'obra realitzada porta per nom "Creuament de camins" i en paraules del mateix autor, simbolitza l'alegria i riquesa que es troba en aquests recorreguts sense final, molts d´ells amb intersecció a la universitat com a espai d´intercanvi de coneixement i a on els colors del mural són només un detall de la immensitat del tot.

Agraïm la generositat, l'esforç i la implicació dels artistes per dur a terme aquesta obra.