Un grup de la UPC Manresa ha fet una estada de cooperació al Senegal aquest estiu

Albert Babí, David Màrquez, Irene Mollet, Joan Antoni Riera i Marta Viñas, professor i estudiants del grau en Enginyeria de Sistemes TIC, han passat 4 setmanes al Senegal col·laborant amb la Fundació PUSE en diversos projectes

La fundació "Por una sonrisa en África " (PUSE), centra la seva actuació en diferents poblats del Senegal amb el fi de col·laborar amb el desenvolupament sostenible i no traumàtic de la zona. Des dels seus inicis el 2002, els projectes d'escolarització, sanitat i desenvolupament configuren l'eix principal de la seva activitat. El representant de la Fundació PUSE durant aquest projecte és en Josep Maria Catot.

El grup de la UPC Manresa es va implicar en aquest projecte perquè la fundació PUSE tenien diferents necessitats que requerien solucions de l'àmbit de les TIC a la residència que té a Mbour, Senegal. Reparar ordinadors, un sistema de control de l'estació fotovoltaica i algunes idees més per millorar les condicions de les persones implicades.

Durant les quatre setmanes que han estat a l'Àfrica han millorat l'aula d'ordinadors de la residència i han donat formació als estudiants per poder utilitzar-los, han instal·lat un kit de monitoratge a l'estació fotovoltaica i han fet una anàlisi per millorar la connexió a internet de la residència.

També han fet intervencions a l'escola del poblat de Mbackombel reparant una estació fotovoltaica que no funcionava i creant una aplicació per a la gestió dels pagaments i donant formació als usuaris per utilitzar-la.

Podeu saber més d'aquests projectes a la web Cooperació Senegal 2019