Un alumne de la UPC Manresa finalista al hackathon Hack the Hospital 2

Ferran Feixas, un alumne del Grau en Enginyeria de Sistemes TIC, va quedar finalista al hackathon Hack the Hospital 2 el passat 18 i 19 de febrer. Aquest és un hackathon que té lloc per segona vegada després d'una edició de gran èxit el 2021 entre Boston i Barcelona. Aquest esdeveniment connecta als hospitals líders en atenció pediàtrica de tot el món i convida a les ments creatives a generar idees per millorar l'estada dels pacients pediàtrics a l'hospital.

Aquesta edició va estar liderada per Sant Joan de Déu (Barcelona), Great Ormond Street Hospital (Londres) i Sick Kids (Toronto), per reinventar l'habitació del futur i garantir que els nens tinguin l'experiència més còmoda, segura i eficient a l'hospital.

Encara que l’esdeveniment fos els dies comentats, es van dur a terme taules rodones i masterclasses abans d’aquestes dates per poder garantir que els participants hi accedien de forma preparada. Hi va haver un total de sis actes previs a l’esdeveniment. Aquests van ser els següents:

• Hospitals, habitacions i experiència d'usuari. Taula rodona amb pacients reals i les seves famílies per explorar les seves experiències personals a l'hospital i comprendre millor els seus dolors, desitjos i necessitats.
  • El flux de treball de l'hospital. Taula rodona amb professionals de la salut de Toronto, Londres i Barcelona amb diferents procedències per entendre millor les seves tasques, lluites i punts febles.
  • Espai, Disseny i Narració. Masterclass amb Suzy Genzler per entendre l'art de dissenyar espais per transmetre els sentiments i emocions desitjades, i crear una certa mentalitat per a l'usuari.
  • Emprenedors a l'espai Healthtech: avenços i fracassos. Taula rodona amb emprenedors de l'espai Healthtech per compartir avenços i fracassos.
  • HealthTech: XR, AI, Blockchain, IOT. Masterclass amb Rafael Grossmann per explorar les diferents tecnologies que estan tenint impacte en HealthTech i les seves potencials aplicacions de cara al futur.
  • Previsió estratègica aplicada a la sanitat. Masterclass amb Galit Ariel per explorar el disseny d'una innovació del futur. Com podem contribuir eficaçment a construir el futur en què volem viure?

Un cop finalitzat el període de tots aquests esdeveniments esmentats, va ser l’hora dels participants. Hi va haver un total de 300 participants i es van fer 40 grups d'entre quatre i cinc persones.

Els participants eren principalment de les localitats de Barcelona, Toronto i Londres. Els grups van ser aleatoris i per tant, eren mixtes en quant a nacionalitat. Durant el cap de setmana del 18 i 19 de febrer és quan es va iniciar el procés d'idealització i disseny de l’habitació del futur per nens dels hospitals.

A les tres regions esmentades es va proporcionar un espai físic que podien utilitzar els integrants dels equips. La competició consistia en fer una presentació en format speech juntament amb un vídeo. La totalitat de l’speech i el vídeo no podia durar més de cinc minuts i era avaluada per un jurat professional relacionat en l'àmbit de la salut i la tecnologia.

La semifinal es va dur a terme el dia 19 de febrer a les set de la tarda i un total de sis equips van passar a la final. En aquest cas, el nostre equip va ser un dels sis afortunats de poder passar a la final. Aquesta es va dur a terme el dia 21 de febrer a les set de la tarda i va consistir en fer la mateixa presentació de la semifinal amb els retocs pertinents que es poden fer tenint en compte que només hi havia un dia de marge.

Finalment el grup guanyador de la hackathon va tenir la oportunitat de presentar la idea al MWC 2023 celebrat a Barcelona.