Temps de... Química

El professor Toni Dorado, de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a Manresa, juntament amb la Montserrat Méndez, directora de la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM); Neus Capdevila, directora de la Biblioteca Ateneu Les Bases; Mercè Rosich, regidora d’Universitats de l’Ajuntament de Manresa i Anna Crespo, regidora de Cultura de l’Ajuntament de Manresa, va presentar ahir, 11 d'abril, als mitjans de comunicació el programa d’activitats de ‘Temps de... Química’, que es desenvolupa a diversos espais de Manresa des del 9 d’abril fins al 6 de maig.

Fa tres anys va néixer el projecte “Temps de...” a la UPC Manresa amb la col·laboració de la Biblioteca Ateneu Les Bases i la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM) i amb el suport de l’Ajuntament de Manresa i la Diputació de Barcelona. La primera edició es va dedicar a les matemàtiques i l’any passat als minerals i roques. En aquesta tercera edició, el programa està dedicat a la química.

La iniciativa sorgida de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM-UPC) té l’objectiu de divulgar les matèries que s’imparteixen en el centre i establir vincles amb els centres de secundària.  És per aquest motiu, que s’organitzen activitats pensades per a infants,  per a famílies, per a adults i per a professors.

La col·laboració sorgida entre la Biblioteca Ateneu les Bases i la Biblioteca del Campus de Manresa permet, mitjançant els seus recursos, espais i experiència, acostar la UPC Manresa al públic en general.

És per aquest motiu que s’organitzen diferents tipus d’activitats. D’una banda les adreçades a un públic general que abasten des de xerrades divulgatives fins a un espectacle a base d’experiments, passant per tallers familiars, una exposició i un club de lectura. I d’altra banda, les activitats formatives adreçades al professorat de secundària, batxillerat i cicles formatius, amb certificació del pla de formació de la Generalitat de Catalunya, i la creació d’una guia de recursos.

Aquesta edició s’emmarca dins dels esdeveniments culturals de Manresa: Capital de cultura catalana 2018.

Totes les edicions han rebut el suport de l’Ajuntament de Manresa des de les regidories de Cultura i joventut i d’Ensenyament i universitats.

Díptic Temps de... Química

Cartell Temps de... Química