TechLab Manresa – Campus estiu 2023

Aprèn a construir el teu cotxe dirigit, a programar, a experimentar a través de la química i a conèixer els minerals a través dels sentits. Aquestes són algunes de les activitats que s’ofereixen des del TechLab Manresa de la UPC aquest estiu.

Dins les activitats d’estiu del TechLab Manresa de la UPC s'han fet un seguit d’activitats amb la voluntat de facilitar el coneixement i millorar l’orientació acadèmica de l’alumnat i del professorat de secundària. També s’han programat activitats adreçades a infants i al públic en general.

L’estudiantat d’ESO, batxillerat i cicles formatius es podien apuntar als tallers “Construeix el teu cotxe teledirigit” que es va fer del 26 al 30 de juny i al “Taller de programació d’aplicacions: Arduino, impressió 3D i Lego Mindstorn”, del 3 al 7 de juliol, ambdós en horari de matí. En horari de tarda, i la mateixa setmana del 3 al 7 de juliol, el “Taller de disseny i impressió 3D: pensa i construeix màquines i prototips.

Els estudiants d’ESO que volien realitzar experiments curiosos basats en els reaccions químiques podien assistir al taller “Diverteix-te amb la química”. Aquest taller, amb una durada de 4 hores, es podia escollir un matí de la setmana del 10 al 14 de juliol.

Per als infants de primària, i amb la col·laboració amb el Museu de Geologia Valentí Masachs, hi havia el taller “Els minerals amb els sentits”, el 23 de juny, on aprendre a identificar els minerals utilitzant els cinc sentits i també veure el funcionament d’una talladora làser per fer una caixa on col·locar una mostra dels minerals.

Com cada estiu també es va realitzar el taller “Recursos de robòtica enfocats al nou pla d'estudis” adreçat a tot el professorat de secundària que vulgués crear nous continguts en els camps de la robòtica, l’electrònica, la programació d’aplicacions, la impressió 3D, i altres tecnologies emprades a les aules.

Finalment, i com a novetat d’aquest curs, el dia 30 de juny de les 17.00 h a les 20.00 h, es va programar el taller “Cianotípia: la química del blau i la teva imaginació”. El taller, adreçat a tothom, tenia com a objectiu entendre els principis de la fotografia d’una manera artesanal a través de l’experiència amb les materials.

Més informació i inscripcions a techlabmanresa.cat