Taller Sandbox

El passat dilluns 22 de març el professor David Parcerisa va impartir un taller online on va mostrar a nombrosos professors dels instituts de secundària de Catalunya com poden utilitzar la Caixa de Sorra, que està instal·lada a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa, com un recurs didàctic en la seva activitat docent.

El taller es va dur a terme en el marc de les TROBADES AMB LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, organitzades pel Camp d’Aprenentatge del Bages amb la col·laboració del Geoparc de la Catalunya Central i la UPC de Manresa.

En aquest taller David Parcerisa anava mostrant en directe el funcionament bàsic d'una caixa de sorra (Augmented Reality Sandbox en anglès) i diverses idees per adquirir coneixements en l'àmbit de les Ciències de la Terra d'una forma activa i divertida. Aquesta eina permet treballar conceptes com ara els mapes topogràfics i geològics, les corbes de nivell, la hipsometria, els processos geològics externs, la dinàmica fluvial i l'evolució geològica de la Catalunya central en els darrers 40 milions d'anys.