STEM by ART

Estudiants europeus participants en la Setmana Erasmus+ de STEM by ART fan tallers a la UPC Manresa.

La setmana del 25 al 29 de setembre l'Escola FEDAC de Manresa va acollir estudiants europeus dins del programa Erasmus+ STEM by ART Programming Mobile Phone Applications.

Dins de la programació d'aquesta estada, es van impartir en les instal·lacions de la UPC de Manresa, els següents tallers:

Fes el teu joc i porta'l al teu mòbil

L’objectiu d’aquest taller és introduir els estudiants a la programació, per acabar fent un joc simple per a mòbils Android. Es treballa amb App Inventor, desenvolupat pel MIT. Utilitza un llenguatge de programació de blocs, similar al Scratch.

S’explica als estudiants com funciona el llenguatge de programació i se’ls donen pautes per programar un joc, que després podran tenir al seu mòbil.

Internet de les coses: control a distància amb missatgeria instantània

Tots sentim a parlar d’Internet de les coses, però què vol dir això? Doncs en aquest taller s’explicarà què vol dir aquest concepte amb un exemple.

Des del mòbil, utilitzant l’aplicació Telegram, s’explica com amb un petit programa informàtic i un Arduino es pot engegar un llum tan sols enviat un missatge des del mòbil.

TOP SECRET. Del segle I a.C. al segle XXI: una aventura amb maletí d'espia!

Fins fa una cinquantena d’anys, la transmissió d’informació interessava només a pirates que amagaven o buscaven tresors, als responsables d'exèrcits i governs, a matemàtics que trobaven gust en investigar-hi o bé a alguns escriptors que en feien novel·les.

Però actualment, a la societat de la informació, som tots els qui utilitzem el mòbil i Internet. La privacitat de les dades que circulen, la seva integritat i la seva autenticitat són ara qüestions que ens afecten a tots.

En aquest taller descobrirem  com ha evolucionat la criptografia, gràcies també als espies.