Seminari de Mineria

Iniciació de voladures mitjançant sistemes electrònics

El dia 20 d’octubre es va realitzar a la UPC Manresa un seminari sobre iniciació de voladures mitjançant sistemes electrònics. Impartit per l’enginyer de mines Carles Paz, exalumne de l’escola i actual responsable de la divisió d'explosius a Hanwha Corporation, empresa coreana focalitzada en el desenvolupament de tecnologia en sistemes d'iniciació de voladures i detonadors electrònics.

La presentació va estar enfocada en les característiques i els avantatges de la iniciació electrònica i com aplicar-la adequadament, tenint en compte diversos requisits previs de perforació i planificació. També es van descriure alguns conceptes bàsics per optimitzar la seqüenciació i maximitzar-ne el rendiment amb l'ús de sistemes d'iniciació avançats.

En finalitzar el seminari els alumnes van poder fer una pràctica de programació de detonadors amb equips de tecnologia d’última generació.

L’activitat ha estat duta a terme en el marc de col·laboració entre la UPC Manresa i el Col·legi d’Enginyers Tècnics de Mines.