SEAT entrega el vehicle que ha donat a la UPC Manresa per al Grau en Enginyeria d’Automoció

El pati de l’Escola Politècnica Superior de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha estat l’escenari, el 15 d’octubre, de l’acte de lliurament del vehicle que SEAT ha donat a l’Escola per contribuir en la formació de l’estudiantat del Grau en Enginyeria d’Automoció. Maria Damas, gerent d’Afers Corporatius de SEAT, ha estat l’encarregada d’entregar la clau del cotxe a la directora de la UPC Manresa, Rosa Argelaguet, en un acte que ha comptat amb la presència expectant de l’estudiantat del grau així com d’Oliwia Puppel, gerent dels programes de Marques i Joves Talent de SEAT, i de Jordi Berenguer, vicerector de Transferència de Coneixement i Innovació de la UPC.

Durant els parlaments posteriors a l’entrega, s’ha fet palès l’interès de la Universitat i de l’empresa automobilística en treballar plegats en la formació dels joves. Per a Oliwia Puppel “el talent jove és rellevant per a la transformació de la companyia i l’educació és clau per al futur” i ha animat als estudiants a gaudir del cotxe i veure’s aviat a SEAT. En paraules del vicerector Berenguer, “el món de l’automoció està experimentant importants canvis i requerirà enginyers capacitats”.

El vehicle és un nou model SEAT Ibiza i, com ha destacat Maria Damas, “compta amb les últimes tecnologies per formar els estudiants en les tecnologies necessàries per donar resposta a  les necessitats de la indústria de l’automòbil”.

SEAT i la UPC van signar, el setembre de l’any passat, un acord per col·laborar amb el grau en Enginyeria d’Automoció. Gràcies a aquest conveni, cinc estudiants de la UPC tindran la possibilitat de realitzar pràctiques a SEAT durant el darrer curs acadèmic. D'aquesta manera, viuran la seva primera experiència laboral en el sector de l'automoció en l'única companyia que dissenya, desenvolupa, fabrica i comercialitza vehicles a Espanya. Aquest conveni s’ha ampliat aquest curs per incloure la donació del cotxe com a contribució en les activitats docents dels estudiants i estudiantes del grau.

L'acord preveu que professionals de SEAT visitin les aules universitàries per impartir masterclasses i mantenir trobades formatives. A més, durant el curs s'organitzaran diverses visites d'estudiants a les instal·lacions de la companyia per conèixer de primera mà les diferents facetes del desenvolupament i la fabricació automobilística.

Amb aquesta col·laboració en l'entorn universitari, la companyia fa un pas més en el seu compromís amb la formació juvenil que manté des de fa anys a través de la Formació Professional (FP) Dual i de diversos acords amb escoles de negocis.

La UPC, que imparteix el nou grau en Enginyeria d’Automoció amb el suport del Clúster de la Indústria de l'Automoció de Catalunya (CIAC), és una de les primeres universitats d'Espanya a oferir aquests estudis a preu públic. El nou grau, de 240 crèdits ECTS, cobreix tant el desenvolupament del producte com l'estudi i l'anàlisi del procés de fabricació, i proporciona també els coneixements necessaris de gestió empresarial que demana el sector. La titulació es cursa a l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) i el quart curs també s'impartirà a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la UPC, on actualment s'imparteix el màster universitari en Enginyeria d’Automoció, que completa l'itinerari acadèmic i competencial d'aquest nou grau.

Aposta contínua pel talent jove

Amb més de 15.000 treballadors, SEAT és el principal generador d'ocupació en el sector automobilístic a Espanya i un dels més grans del país. Conscients de que la educació és la clau del futur, l’empresa va invertir l’any passat 17 milions d’euros en formació.

El compromís de SEAT amb la formació de joves professionals es remunta a més de 60 anys, quan es va fundar l'Escola d'Aprenents de SEAT, una de les institucions de referència en FP Dual a Espanya. Alhora, la companyia col·labora amb altres centres d'FP cedint-los vehicles i material tecnològic perquè els estudiants puguin aprofundir en la seva formació pràctica.