Satisfacció de la UPC Manresa en la jornada de portes obertes virtual

El 24 d’abril la UPC Manresa ha obert les seves portes per donar a conèixer els estudis i les instal·lacions de la universitat al futur estudiantat universitari. Aquesta vegada, però, ha estat en format virtual.

Les mesures de confinament decretades per l’estat d’alerta sanitària per la COVID-19 van obligat a suspendre la jornada de portes obertes del Campus de Manresa prevista pel dissabte 25 d’abril. Davant d’aquesta dificultat, la universitat manresana ha organitzat una jornada virtual en temps exprés per al dia 24.

Els organitzadors n’estan  molt satisfets, 130 persones s’han inscrit a aquesta primera jornada en format virtual. Tot i els pocs dies que han tingut els interessats per fer-ho, la resposta ha sigut molt positiva.

La situació provocada per la COVID-19 genera certa angoixa als estudiants que han d’accedir a la universitat el pròxim curs i a les seves famílies. Com a universitat pública i referent en el camp de l’enginyeria, la UPC Manresa va tenir clar que havia d’intentar posar els mitjans tecnològics necessaris per arribar a aquestes persones i oferir-los la informació pràcticament igual que si la jornada fos presencial, aconseguint així que aquestes persones hagin pogut conèixer el centre universitari de manera virtual i parlat amb algú que els ha donat resposta als seus dubtes.

La jornada ha funcionat mitjançant videoconferències a les que els inscrits han accedit segons els seus interessos. Primer s'ha fet una sessió general on ha assistit tothom, per explicar els trets generals de l'escola i el funcionament de les portes obertes. Després hi havia una videoconferència oberta per cada grau o màster i cada inscrit podia entrar a totes les que volgués segons els estudis que li interessessin. En aquestes trobades virtuals, els professors, alguns alumnes i membres de les associacions d’estudiants han presentat el centre i cadascun dels sis graus i dos màsters que es poden cursar al centre.

Aquestes sessions informatives virtuals han permès al futur estudiantat conèixer els estudis i resoldre dubtes sobre els graus o màsters que els interessen, les seves sortides professionals, així com informació complementària sobre la vida universitària, la mobilitat internacional, les pràctiques en empreses, etc.

Durant la presentació general s’ha mostrat uns vídeos del centre i de la biblioteca que compten amb la participació d’estudiants i en els quals es veuen alguns dels espais de la UPC Manresa, de la Biblioteca del Campus de Manresa (BCUM) i de la Residència Universitària.

Com ja es va fer l’any passar, enguany s’ha optat per organitzar més jornades de portes obertes amb l’objectiu de fer jornades amb grups més reduïts que els anys anteriors, i així poder donar una millor atenció als assistents. La del dia 24 ha sigut la segona jornada, a la primera, que es va fer de manera presencial el 12 de febrer, hi van assistir unes 260 persones.

Futures jornades

També hi ha previstes unes altres jornades de portes obertes per conèixer la UPC Manresa els propers mesos de maig i juny, tot i que la incertesa actual fa pensar que potser també s’hauran de fer en format virtual i que, en funció del calendari definitiu de les proves d’accés a la universitat i de la preinscripció universitària, es podria programar alguna durant el mes de juliol.

Estudis de la UPC Manresa

La UPC Manresa ofereix els estudis de grau en Enginyeria Minera,  Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Enginyeria Mecànica, Enginyeria Química, Enginyeria de Sistemes TIC i Enginyeria d'Automoció, així com els màsters universitaris en Enginyeria dels Recursos Naturals i en Enginyeria de Mines.

La universitat també ofereix un postgrau en Organització i Enginyeria de la Producció i Direcció de Plantes Industrials i un doctorat en Recursos Naturals i Medi Ambient.