Santa Bàrbara 2022

Com cada any es va poder celebrar Santa Bàrbara, patrona dels miners, amb tot d'activitats obertes a la comunitat universitària i algunes per a la comunitat vinculada als estudis de mineria.

El dia 4 de desembre és d’especial importància per als miners i artillers, ja que és el dia de la seva patrona, Santa Bàrbara. L’origen de l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) es remunta a l’any 1942 quan encara rebia el nom d’Escola de Capatassos Facultatius de Mines, la qual es fundà amb l’objectiu de satisfer la necessitat de la societat en disposar de tècnics del sector miner.  És per aquest motiu que la celebració d’aquesta festivitat és molt important per la comunitat de l’EPSEM.

El divendres 2 de desembre es va dur a terme la tradicional celebració a l’escola de la patrona dels miners. Al llarg del dia es van realitzar diferents activitats en el pati de l’EPSEM com tornejos de futbol, ping-pong o cartes, que van permetre reunir diversos estudiants de les diferents enginyeries que s’imparteixen a Manresa.

Per la tarda, es va inaugurar una nova iniciativa per part dels estudiants de mines, la qual es preveu mantenir durant els anys, es tracta del I Torneig Miner de l’EPSEM. La participació al torneig esta limitada a l’àmbit miner, i el participant podia escollir entre 4 equips segons la seva situació actual: equip d’estudiants de grau, estudiants de màster, exalumnes o professors. El resultat: riures, esport i bona companyia.

Seguidament, a la sala d’actes de l’EPSEM, diferents professionals del sector miner i estudiants van poder assistir a la Junta Anual de Col·legiats i Pre-col·legiats del COETGME (Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics i de Grau en Mines i Energia). La celebració de la festivitat va finalitzar amb el tradicional sopar de Santa Bàrbara que va reunir estudiants, professors i antics exalumnes de l’Escola de l’àmbit de mines