“Sabies que…” ... els nombres primers tenen cura dels teus secrets?

Fins el 15 de juny l’exposició “Sabies que…” estarà exposada a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (UPC).

Va néixer en el marc de la campanya "Mes de març, mes de les matemàtiques” 2021, un projecte realitzat a nivell estatal que va aconseguir una subvenció FECYT, en el qual hi participa la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) i també la RSME, SEMA, SEIO, FESPM, DIMA, Red estratégica de Matemáticas, BCAM, la Universitat del País Basc i la Universitat de la Laguna.

Joan Alemany, coordinador del node català del projecte, i Montse Alsina, de la junta de la SCM i professora de la UPC Manresa, n’han promogut la versió en català.

Es tracta d'una exposició formada per 7 pòsters amb un disseny atractiu i un missatge clar: les matemàtiques són a diferents àmbits per fer un món millor, en àrees tan diverses com la indústria, l'enginyeria, la tecnologia, l'economia i la sanitat.

La mostra està exposada a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM-UPC) fins al 15 de juny, i està previst la seva itinerància per biblioteques de la Xarxa de Biblioteques Bages, Berguedà i Moianes. Més endavant es podrà visitar a les biblioteques de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) sota la coordinació de la Biblioteca de la Facultat de Matemàtiques i Estadística i de la BCUM..

Com a tastet:

Sabies que...

• ....als filtres de les aplicacions com Instragram s'utilitzen matemàtiques?
  • ... els codis de barres van ser inventats per evitar cues en els supermercats?