Rosa Argelaguet, reelegida directora de la UPC Manresa

La professora Rosa Argelaguet ha estat elegida directora de la UPC Manresa, segons els resultats definitius que s’han fet públics el 10 de maig. Argelaguet, candidata única en aquests comicis, ha estat reelegida en el càrrec amb el suport del 82,2 % dels vots ponderats.

La investigadora i professora Rosa Argelaguet ha estat reelegida directora de la UPC Manresa , segons els resultats definitius fets públics el 10 de maig, un cop finalitzat el període de reclamacions. Argelaguet ha obtingut el 82,2 % dels vots ponderats (76 vots favorables) d’un total de 92 vots emesos –16 dels quals han estat en blanc– en les eleccions que han tingut lloc, per votació electrònica, del 3 al 7 de maig. Argelaguet renova, per quatre anys més, el seu mandat al capdavant de la UPC Manresa, càrrec que ocupa des del maig del 2014.

Nascuda a Sallent, Rosa Argelaguet és doctora enginyera industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i experta en enginyeria de sistemes i automàtica. Directora del Departament de Disseny i Programació de Sistemes Electrònics des de l’any 2010 i fins a la seva integració al Departament d'Enginyeria Minera, Industrial i TIC, va ser una de les principals impulsores del grau en Enginyeria de Sistemes TIC, únic d’aquestes característiques a l'Estat. Per aquesta iniciativa, uns estudis que es van començar a impartir a la UPC Manresa el curs 2010-2011, va ser guardonada amb el 17è Premi a la Qualitat en la Docència Universitària, convocat pel Consell Social de la UPC.

Rosa Argelaguet ha estat també vicerectora de Docència i Estudiantat (1998-2001) de la UPC, cap d’estudis de la UPC Manresa i regidora d’Universitats de l’Ajuntament de Manresa (2003-2007). Ha estat durant dos mandats regidora a l’Ajuntament de Sallent: un pel PSC i, actualment, per Candidatura de Progrés (CP), on és regidora de Promoció i Imatge del Poble, Turisme, Pla d'Actuació Municipal i Tecnologies de la Informació.