Què és la violència de gènere?

El passat 27 de novembre, en el context del 25N (dia internacional contra la violència masclista) es va realitzar una xerrada per part de Caterina Armengol, militant d’Acció Lila (col·lectiu feminista de la ciutat).

La iniciativa va sorgir arran d’una petita enquesta que es va realitzar a diferents membres de la comunitat UPC: PDI, PAS i estudiantat. La pregunta principal era: Què entens per violència de gènere?

En un entorn d’universitat amb graus bàsicament tecnològics, on del tema de la violència de gènere i el masclisme no se’n sol debatre, es va creure interessant posar el tema sobre la taula. La xerrada era oberta a tots els públics, i es va realitzar a la sala d’actes de la UPC Manresa a les 12h del migdia. Durant la xerrada es van exposar temes com les diferències bàsiques entre el sexe i el gènere, les causes del masclisme: centrades en el sistema social i econòmic en què vivim, el tipus de violències masclistes més invisibilitzades (micromasclismes)... Finalment també hi va haver l’estona per resoldre dubtes i debatre altres temes que sorgissin.