Projecte Gènere i Docència

Un grup de professorat de la UPC Manresa va participar el curs passat al Projecte Gènere i Docència. L'objectiu és elaborar un recull o guia de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere a la docència a la UPC a partir d'una experiència pilot

La convocatòria d'aquest projecte es va obrir a un grup reduït d'equips de treball amb l'objectiu específic d'incorporar la perspectiva de gènere en almenys tres titulacions de la Universitat (i un màxim de 5).

Els equips de treball havien d'estar formats per PDI que fes docència en una mateixa titulació i que cobrissin, almenys, 3 assignatures de la titulació per tal de donar coherència a la titulació i que els estudiants puguin beneficiar-se'n.

Des de la UPC Manresa un grup de professorat del grau en Enginyeria de Sistemes TIC, format per Rosa Giralt, Marta Tarrés, Montse Alsina, Joan Martínez i José Miguel Gimenez ha format part del projecte pilot.

Les persones participants d'aquesta iniciativa pilot -vinculada al III Pla d'Igualtat de la UPC- han adquirit expertesa en la redefinició de les seves assignatures per tal d'incorporar de manera progressiva la perspectiva de gènere en la seva docència (durant el quadrimestre de primavera del curs 2018-19) i han gaudit del suport institucional durant el desenvolupament de la seva pràctica.

L'experiència pilot servirà per elaborar un recull o guia de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere a la docència a la UPC.