Presentat en societat el vehicle de competició DYN-06 de l’equip d’estudiants Dynamics UPC Manresa

Una sala del Museu de la Tècnica de Manresa plena de gom a gom ha estat l’escenari de la presentació, el 20 de juny, del sisè prototip del amb el qual un equip d’estudiants d’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la UPC participarà enguany a la competició universitària internacional Formula Student.

Després de 8.000 hores de dedicació per millorar la darrera versió del vehicle, dilluns passat, 20 de juny, l’equip Dynamics UPC Manresa, format per estudiants de l’EPSEM de la Universitat Politècnica de Catalunya· BarcelonaTech (UPC), han presentat de manera oficial el vehicle monoplaça de carreres DYN-06, a les entitats i empreses patrocinadores, la comunitat universitària, familiars i amics, en un acte que ha tingut lloc a la sala d’actes del Museu de la Tècnica de Manresa.

Els estudiants i membres de l’equip Joan Jamilà i Viktor Vladislavov han presidit l’acte, han creat un taller virtual per presentar de manera resumida l’evolució del nou prototip i els objectius a assolir d’ara en endavant i de cara a la nova temporada de la competició universitària internacional Formula Student. Tot seguit, els estudiants Joan Romero i Carlos Muñoz, també membres de l’equip, han profunditzat en les millores tècniques del vehicle.  En concret, l’equip ha aconseguit reduir en 30 Kg el pes del seu predecessor i fins a 100 Kg el pes del tercer prototip desenvolupat en el seu dia pels membres de l’equip d’aquella edició. D’altra banda, disposa d’un canvi de marxes que permet fer canvis de 600 a 50 mil·lisegons de manera molt més ràpida. S’espera que sigui el millor prototip dissenyat fins ara de les sis versions d’aquest model.

Amb moltes ganes de seguir treballant, les enginyeres i enginyers tenen el cap posat en les competicions de l’estiu: en dues setmanes els de la capital bagenca estaran de camí als Països Baixos per participar, al Circuit d’Assen, a la Formula Student Netherlands, del 10 al 14 de juliol. A mitjans d’agost viatjaran a Alemanya per competir al Circuit de Hockenheim, a la Formula Student Germany, la competició més prestigiosa d’àmbit universitari, en la qual s’enfrontaran roda a roda, del 15 al 21 d’agost, amb els millors equips del món. Finalment, al setembre,  demostraran del que és capaç aquest equip  a la Formula Student Spain, a Catalunya, on després d’onze edicions passa de fer-se al Circuit de Castellolí.