Premis als millors estudiants de secundària que cursaran el grau en Enginyeria Minera

Reconèixer els millors expedients d’estudiants de secundària que iniciïn els seus estudis en el grau en Enginyeria Minera el proper curs acadèmic. Aquest és l’objectiu de l’acord que signaran l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i diverses empreses i institucions del sector de la mineria.

L’acte de presentació dels premis ha tingut lloc el 28 de juny, a les 12 hores, a la sala d’actes de l’EPSEM i ha comptat amb la presència de Rosa Argelaguet, directora del centre docent, i representants de les empreses i institucions col·laboradores: Eduard Cámara, secretari del Col·legi Oficial d'Enginyers Tècnics i de Grau de Mines i Energia de Catalunya i les Balears;Jaume Puig, gerent del Gremi d’Àrids de Catalunya; Marc Benito, director de la divisió UTT (Underground Technology Team) de l’empresa Mapei Spain; Joan Ramon Perdigó, director general de l’empresa Montajes Rus; Esteve Pintó, president de la Plataforma de suport a la mineria i l’activitat industrial del Bages (Promineria). Lluís Sanmiquel, investigador del Departament d’Enginyeria Minera, Industrial i TIC de la UPC, qui ha estat l’impulsor d’aquest acord, també ha assistit a l’acte de presentació.

Els premis tindran una dotació total de 8.000 euros i s’atorgaran, a partir del curs 2017-2018, als tres estudiants matriculats al grau en Enginyeria Minera amb millor nota d’accés provinents de batxillerat i als tres estudiants, també matriculats a aquest grau, provinents de cicles formatius de grau superior i amb les millors notes d’accés. Els estudiants hauran d’haver superat totes les assignatures del primer quadrimestre del grau.