Pràctica docent novedosa

Per primera vegada a la UPC Manresa, els estudiants del Grau en Enginyeria d'Automoció, han utilitzat un escàner d'última generació per a fer una pràctica de disseny amb CAD a partir d'un arxiu de núvol de punts.

Roger Puig, professor d´Expressió Gràfica a l´Enginyeria a la UPC Manresa, ha fet la pràctica "Metrologia Dimensional i Treball amb Núvols de Punts i Superficies" amb els estudiants del Grau en Enginyeria d'Automoció.

En Roger ha utilitzat un escàner d'última generació per a poder fer la classe. Els estudiants han experimentat amb l'eina, han escanejat un retrovisor, i han treballat amb l'arxiu de núvol de punts resultant per tal de fer reenginyeria del model original.

Aquesta és una tendència cada cop més habitual a la indústria, partint d'un objecte prototip obtingut de manera normalment artesanal, es capta la geometria en format de núvol de punts per a posteriorment modelar amb el CAD en entorn de superfícies i dissenyar finalment el producte final.