Ponència Francesc Xavier Caballero

El passat 4 de juny l’enginyer de mines Francesc Xavier Caballero, director facultatiu de la construcció de la rampa de Cabanasses, va fer una conferència als estudiants del grau i màster d’enginyeria minera de la UPC Manresa.

La conferència va tractar sobre els mètodes constructius aplicats en obres subterrànies, incidint principalment en la realització de túnels, detallant els diversos aspectes tècnics a tractar al llarg de l’obra.

Cal destacar també, que part de l’explicació es va centrar en la construcció de l’actual rampa de la mina de Cabanasses de Súria, exposant els principals problemes trobats durant la seva construcció i les eines emprades per superar-los i gestionar l’activitat diària.