Pere Palà pren possessió del càrrec de director de la UPC Manresa

El professor i investigador Pere Palà, ha pres possessió aquest 4 de novembre del càrrec de director de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), al Campus Manresa de la UPC. Pere Palà va ser elegit a finals de setembre i va assolir el suport del 71,6% dels vots ponderats. El nou equip de direcció ja treballa en els projectes de futur.

El professor Pere Palà va ser elegit director de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) en les eleccions celebrades a les darreries del setembre passat. L’EPSEM és un dels centres docents de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC).  La candidatura de Pere Palà va obtenir el 71,6% dels vots ponderats.

Pere Palà agafa el relleu al professor José Miguel Giménez, director en funcions de la UPC Manresa després de la mort de la directora Rosa Argelaguet. “El professor Giménez amb una generositat que cal agrair, ha fet una gran tasca durant aquest ínterim.  A més, ha liderat el procés d’adaptació del centre a les circumstàncies de la COVID-19, garantint la continuïtat de l’activitat”, ha declarat Pere Palà durant l’acte de possessió del càrrec de director.

Nascut a Manresa, Pere Palà és doctor enginyer de telecomunicació per la UPC. És expert en el camp de l'anàlisi i el disseny de circuits electrònics i de receptors de comunicacions per radiofreqüència. Conjuntament amb el seu grup de recerca, ha treballat per construir elements que fan possibles l'Internet de les Coses (IoT), les ciutats intel·ligents i el paradigma de Indústria 4.0.

L’equip directiu de UPC Manresa el formen, juntament amb el professor Palà, els professors José Miguel Giménez, Rosa Giralt, David Parcerisa, Marc Antoni Soler, Sebastià Vila i Jordi Vives, així com també Inmaculada Gómez, cap de la Unitat Transversal de Gestió. La nova direcció es fa seu el llegat de la direcció de Rosa Argelaguet i manifesta un compromís inequívoc amb la universitat pública.

El nou equip ja treballa en els projectes que té damunt la taula. Entre d’altres, el TechLab, un laboratori maker obert a la ciutat/ciutadania, les empreses i els estudiants de l’escola que té la vocació de ser el gresol on es concreten i fabriquen les idees. També està treballant en «el demostrador de la indústria 4.0» en partenariat amb l’Ajuntament de Manresa. El demostrador és un espai de divulgació i foment les tecnologies relacionades amb la «indústria 4.0». Actuarà com un vector de canvi ajudant a visualitzar i promoure les possibilitats que s’obren per a la indústria convencional.

Les línies de treball principals busquen mantenir l’excel·lència en la docència, la recerca i la transferència de tecnologia i coneixement, seguir obrint la Universitat al territori i als seus agents, ampliar les sinergies amb el teixit empresarial i les administracions, així com continuar incrementant la visibilitat de l’Escola i seguir sent un centre referent en l’àmbit de la tecnologia tant nacional com internacionalment.

L’acte de presa de possessió del professor Pere Palà com a director de l’EPSEM ha estat presidit pel professor Francesc Torres, rector de la UPC, i ha comptat amb la participació de l’alcalde de Manresa, Marc Aloy; José Miguel Giménez, director sortint, i Margarida Espona, secretària general de la UPC.

En els discursos s’han dit paraules de reconeixement a la gestió de Rosa Argelaguet i de José Miguel Giménez, i s’ha fet èmfasi, tant per part dels responsables de Universitat com de l’Ajuntament, en la il·lusió i el compromís en seguir treballant plegats en diverses àrees.

En la mateixa línia s’ha expressat el professor José Miguel Giménez, en un acte marcat pels protocols de seguretat sanitària i que ha tingut lloc, amb una assistència de públic molt reduïda, a la Sala d’Actes de la UPC Manresa, des d’on s’ha emès per videoconferència.