Pere Palà, elegit director de la UPC Manresa

El professor i investigador Pere Palà, ha estat elegit director de l’EPSEM, al Campus UPC Manresa, segons els resultats definitius que s’han fet públics el 5 d’octubre. Palà, director del Departament d'Enginyeria Minera, Industrial i TIC de la UPC i candidat únic en aquests comicis, ha estat elegit en el càrrec amb el suport del 71,6% dels vots ponderats. La presa de possessió tindrà lloc el 4 de novembre.

"En condicions normals, aquestes eleccions no s'haurien d'haver celebrat", ha declarat el nou director, Pere Palà. "Ha estat la mort sobtada de l'anterior directora, Rosa Argelaguet, la causant d'aquesta convocatòria. Des de la seva elecció al maig del 2014, de la seva mà, i gràcies al treball conjunt amb un equip de direcció ferm i decidit, l'escola ha viscut els seus millors anys, amb una proposta acadèmica consolidada, de qualitat i coneguda per l'entorn", ha afegit Palà.

El professor José Miguel Giménez, del Departament de Matemàtiques de la UPC, ha exercit com a director en funcions del centre docent des de la mort de Rosa Argelaguet i, junt amb el seu equip, "han gestionat, de manera impecable, el centre durant aquests difícils mesos d’adaptació constant a la pandèmia", ha afirmat Pere Palà.

Pere Palà ha estat elegit director de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) a Manresa, segons els resultats definitius fets públics el 5 d’octubre, un cop finalitzat el període de reclamacions. La candidatura única de Pere Palà ha obtingut el 71,63% dels vots (100% dels vots ponderats sobre vots vàlids a candidatures) d’un total de 141 vots emesos, 40 dels quals han estat en blanc, en les eleccions que han tingut lloc, per votació electrònica, del 28 de setembre a l’1 d’octubre.

Nascut a Manresa, Pere Palà és enginyer de telecomunicació i doctor enginyer de telecomunicació per la UPC. És expert en el camp de l'anàlisi i disseny de circuits electrònics i de receptors de comunicacions per radiofreqüència, elements que, entre d’altres aplicacions, permeten construir l'Internet de les Coses (Internet of Things, IoT), les ciutats intel·ligents i el paradigma de Indústria 4.0. Actualment, és el responsable del grup de recerca consolidat en Circuits i Sistemes de Comunicació. Ha publicat en revistes internacionals de prestigi i ha presentat treballs a diversos congressos tant nacionals com internacionals. Així mateix, és autor de diverses patents.

La seva carrera com a professor i investigador de la UPC va començar el 1990 a l’ETSETB. El 1995 va passar a formar part de l’EPSEM, on al llarg de la seva trajectòria ha contribuït significativament en la implantació de l’Enginyeria Tècnica de Telecomunicació, la primera titulació TIC a Manresa. També ha estat un dels principals impulsors del grau d'Enginyeria de Sistemes TIC, en moltes de les assignatures del qual ha impartit docència.

Pere Palà ha estat membre electe de Claustre Universitari, del Consell de Govern i del Consell Social de la UPC. També ha estat cap de la delegació del Departament de Teoria de Senyal i Comunicacions a l'EPSEM, director del Departament de Disseny i Programació de Sistemes Electrònics i sostsdirector de Relacions Internacionals de l’Escola. Actualment, és el director del Departament d'Enginyeria Minera, Industrial i TIC, càrrec que ocupa des que es va crear aquesta unitat, l’octubre del 2015, en el marc de la reestructuració interdepartamental aprovada al Claustre Universitari del 16 de desembre de 2014.

Formaran part del l’equip directiu de la UPC Manresa els professors José Miguel Giménez, Rosa Giralt, Inmaculada Martínez, David Parcerisa, Marc Antoni Soler, Sebastià Vila i Jordi Vives, així com també Inmaculada Gómez, cap de la Unitat Transversal de Gestió. Un equip continuista que pretén seguir amb el llegat de Rosa Argelaguet. Mantenir l’excel·lència en la docència i la recerca, seguir obrint la Universitat al territori i als seus agents, ampliar les sinèrgies amb el teixit empresarial i les administracions, així com continuar incrementant la visibilitat de l’Escola i seguir sent un centre referent en l’àmbit de la tecnologia tant nacional com internacionalment, són alguns dels punts clau per a aquesta legislatura.