Open Science Schooling a la UPC Manresa

La UPC Manresa va ser la seu, el passat 4 de maig, del Catalunya Partner Meeting del programa Erasmus+ Open Science Schooling, en el que hi van participar joves de Lituània, Portugal, Polònia i Catalunya.

Actualment l'Exploratori dels Recursos de la Natura, el qual dirigeix la professora d'enginyeria química de la UPC Manresa, Dolors Grau, està desenvolupant dos projectes europeus Erasmus+: Science Girls i Open Science Schooling.

El projecte Open Science Schooling busca que els alumnes de secundària aprenguin a identificar la ciència en els entorns més propers: els nostres pobles i ciutats, la natura, infraestructures, empreses... En aquest projecte hi participen universitats i instituts de set països europeus.

Com a part del projecte, joves de Lituània, Portugal, Polònia i Catalunya i els seus professors, van participar al Catalunya Partner Meeting que va tenir lloc el 3 i 4 de maig a Gironella, Berga i Manresa.

Durant la seva estada a la UPC Manresa, els joves van participar a tallers i workshops relacionats amb les vocacions STEAM (Science, Technology, Engineering and Math), van visitar el Museu de Geologia Valentí Masachs i van assistir a l'espectacle Reacciona... amb la Química a càrrec de Dani Jiménez, dins el programa de Temps de... Química.