Olimpíada Química de Catalunya

Per cinquè any consecutiu, la UPC Manresa va ser la seu de l’Olimpíada Química de Catalunya per als centres de la Catalunya central. L’activitat està dirigida a estudiants de segon de batxillerat i pretén promoure l’interès per la química entre els joves.

El passat 6 de març va tenir lloc, de forma simultània a cinc universitats de Catalunya, la 31a edició de l’Olimpíada Química de Catalunya, que aplega estudiants de tot el territori amb l’objectiu de resoldre proves relacionades amb la química. Els vint-i-un estudiants amb els millors resultats passaran a la fase nacional, que tindrà lloc els dies 4, 5 i 6 de maig a Salamanca coincidint amb la commemoració dels 800 anys d'història de la Universitat de Salamanca.

Els objectius de l’activitat són promoure i estimular l'interès dels alumnes per la química, millorar la relació entre l'ensenyament de la química en el context preuniversitari i l’universitari, i motivar el professorat en el desenvolupament d'una metodologia més propera a la vida real. L’Olimpíada està convocada pel Col·legi Oficial de Químics de Catalunya i l’Associació de Químics de Catalunya i es realitza en col·laboració amb la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Rovira i Virgili.

A la UPC Manresa, la prova, consistent en un qüestionari extret dels continguts de l’assignatura de Química dels dos cursos de batxillerat i unes qüestions teòriques sobre pràctiques de laboratori, la va guanyar Mariona Morros Argemí de ľEscola Pia d'Igualada.