Nova oportunitat per participar al programa de formació de Huawei

Del 19 al 26 de juliol tindrà lloc la novena edició del programa de beques de formació ‘El futur de les TIC’ de la empresa internacional Huawei, adreçat a l’estudiantat d’informàtica i telecomunicacions per impulsar el talent i la capacitació digital. Els estudiants i estudiantes que hi vulguin optar ha de presentar la documentació i una carta de motivació abans de l'1 de juliol. Fins ara, dos estudiants del Grau en Enginyeria de Sistemes TIC de la UPC Manresa han participat en edicions anteriors d’aquest programa.

Ferran Feixas és estudiant del Grau en Enginyeria de Sistemes TIC a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). Freixas va ser un dels 50 joves seleccionats en l’edició de l’any 2020 del programa de beques de formació ‘El futur de les TIC’ de Huawei, continuant així el camí obert anys anteriors per l'estudiant Oriol Rabeya, que també va ser seleccionat per al programa de formació i, en el seu cas, sí va poder assistir-hi a les sessions que van tenir lloc, presencialment, a la Xina.

Malgrat que la pandèmia de la Covid-19 va impedir que Ferran Feixas pogués seguir el programa de formació a la Xina, com era habitual, la companyia asiàtica va oferir la formació als 50 joves becats per via telemàtica i adaptant els continguts.

Durant les sessions de formació, que van durar un total de 14 hores, els estudiants seleccionats van tenir l’oportunitat de conèixer l'entorn dinàmic i global d'una multinacional líder i de formar-se en continguts tècnics relatius a àrees tecnològiques dels departaments més rellevants de Huawei (xarxes 5G, Cloud Computing o Big Data, entre d’altres), així com endinsar-se en aspectes com la transformació digital o conèixer la importància de la sensibilització cultural.

De fet, Huawei va dissenyar l’edició 2020 de manera que l'experiència fos el més fidel possible a la resta d'edicions, malgrat no poder viatjar a país d'origen de la companyia.

Oberta la convocatòria de beques 2021

Ja està oberta la novena edició del programa de beques ‘El futur de les TIC’. Els estudiants i les estudiantes que vulguin participar en el procés de selecció de les 50 beques hauran de presentar, abans de l'1 de juliol, una carta de motivació, el seu expedient acadèmic, el currículum i fer una prova d'anglès, a través del web del programa: www.elfuturodelastic.com

A través d'aquesta iniciativa,  la companyia Huawei vol promoure la millora de l'ocupabilitat dels joves a través de la capacitació de talent en les àrees de la innovació i la tecnologia de la comunicació.

En l’edició d’enguany, el programa de formació tindrà lloc 19 al 26 de juliol i es farà online.