Nova jornada de portes obertes de graus i sessions informatives de màsters a la UPC Manresa

Dissabte passat, 24 d’abril, la UPC Manresa va tornar a obrir les portes de manera telemàtica per donar a conèixer els estudis, les sortides professionals i les instal·lacions de la Universitat al futur estudiantat universitari.

La jornada de la UPC Manresa, a la que s’havien inscrit unes 180 persones, es va dividir en dues franges horàries: la del matí, dedicada a les portes obertes per als graus universitaris, i la de la tarda, en que van tenir lloc les sessions informatives dels màsters universitaris que s’imparteixen a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). La virtualitat d’aquestes sessions permet d’assistir-hi als interessats que viuen lluny de Manresa. Per aquest motiu, els horaris de les sessions informatives dels màsters s’han adaptat per facilitar també la presència de persones dels àmbits nacionals i internacionals.

La Universitat ha planificat totes les jornades de portes obertes de graus i sessions informatives de màsters d’enguany en format virtual. Les persones interessades en aquestes trobades s’han d’inscriure prèviament i el centre docent es posa en contacte amb elles per donar la informació necessària per poder accedir-hi.

La jornada va funcionar mitjançant videoconferències a les quals les persones inscrites han accedit segons els seus interessos. Primer es va fer una sessió general per explicar els estudis de grau, els trets generals de l’Escola  i el funcionament de les portes obertes. Després van tenir lloc les videoconferències obertes per cada grau i màster, en les franges horàries corresponents, programades per a que les persones participants poguessin assistir a totes les que els hi pogués interessar. En aquestes trobades virtuals, el professorat, estudiantat i membres de les associacions d’estudiants de la UPC Manresa han participat en la presentació de  l’EPSEM, així com de cadascun dels sis graus i dos màsters que s’hi poden cursar.

Aquestes sessions informatives virtuals permeten al futur estudiantat, així com als seus familiars, conèixer els estudis i resoldre dubtes sobre els graus o màsters que els interessen i les seves sortides professionals, a més de rebre informació complementària sobre la vida universitària, la mobilitat internacional o les pràctiques en empreses, entre d’altres qüestions.

Amb aquestes trobades es pretén que les persones interessades en les titulacions universitàries que s’imparteixen a la UPC Manresa tinguin accés a la mateixa informació que tindrien si assistissin a una jornada presencial. Pel que fa a la visita de les instal·lacions, la jornada virtual ofereix vídeos i fotografies de l’EPSEM i de la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM) elaborats amb la participació d’estudiantat de la UPC, en els quals es veuen alguns dels espais de les instal·lacions.

La UPC Manresa ha organitzat per al 2021 quatre jornades de portes obertes i sessions informatives de màsters amb l’objectiu de fer jornades amb grups més reduïts, i així poder donar una millor atenció a les persones assistents. La del dia 24 ha estat la segona jornada.  A la primera, que es va fer el 26 de febrer, hi van assistir unes 250 persones.

Properes jornades i sessions telemàtiques

Durant el curs estan previstes més jornades de portes obertes així com sessions informatives de màsters, programades per als dies 15 de maig i 15 de juny, amb informació i inscripció obertes a les pàgines següents:

Estudis de la UPC Manresa

L’EPSEM, el centre docent de la UPC a Manresa, ofereix els estudis de grau en Enginyeria de Recursos Minerals i el seu Reciclatge; Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica; Enginyeria Mecànica; Enginyeria Química; Enginyeria de Sistemes TIC i Enginyeria d'Automoció, així com els màsters universitaris en Enginyeria dels Recursos Naturals i en Enginyeria de Mines.

També ofereix el postgrau en Organització i Enginyeria de la Producció i Direcció de Plantes Industrials i el programa de doctorat en Recursos Naturals i Medi Ambient.