El grau en Enginyeria Minera de l’EPSEM, en primera posició a l’U-Ranking d’universitats espanyoles

El grau en Enginyeria Minera se situa en primera posició del sistema universitari espanyol en l’edició 2017 de l’U-Rànking

El grau en Enginyeria Minera que s’imparteix a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), se situa  en primera posició del sistema universitari espanyol en l’edició 2017 de l’U-Rànking, segons els paràmetres publicats per defecte en les valoracions de les titulacions de grau.

L’U-Ranking sobre productivitat del sistema universitari espanyol, elaborat per la Fundació BBVA i l’Ivie i fet públic l’1 de juny a Madrid, analitza 61 universitats espanyoles, les quals representen més del 70% del sistema universitari.

A més de les classificacions de les universitats segons la seva productivitat i el volum total dels resultats, l’U-Ranking ofereix, sota l’epígraf “Elegeix universitat”  una eina web amb la que obtenir rànquings personalitzats sobre les titulacions de grau. Per fer-ho, primer cal escollir un o més àmbits d’estudi (anomenats famílies); després, la zona geogràfica d’interès (les comunitats autònomes de l’Estat) i, finalment, valorar el pes que es vol donar a la docència, la recerca i a la innovació i desenvolupament tecnològic (en percentatges).

En aquest darrer pas, la plataforma ofereix, per defecte, la ponderació utilitzada a l’U-Ranking i l’U-Ranking Volum i que és la següent: el 56 % per a la docència; el 34 % per a la recerca i el 10 % per a la innovació i desenvolupament tecnològic.

Aplicant aquestes pautes, a escala estatal, el Grau en Enginyeria Minera se situa entre els millors valorats en l’àmbit d’Enginyeria Civil i Arquitectura i és el més valorat entre els graus vinculats a l’enginyeria minera

També figuren com a molt ben valorats 23 graus més de la UPC, entre els quals figuren els estudis en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica; en Enginyeria de Sistemes TIC; en Enginyeria Mecànica i en Enginyeria Química, que formen part de l’oferta acadèmica de l’EPSEM.

L’U-Ranking és un sistema d’indicadors de resultats i productivitat de les universitats estatals elaborat conjuntament per la Fundació BBVA i l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (Ivie) que analitza 61 universitats espanyoles, les quals representen més del 70% del sistema universitari. Inclou 48 universitats públiques i les 13 universitats privades que ofereixen informació adequada per al càlcul dels indicadors.

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) continua sent la primera universitat a Espanya en innovació i desenvolupament tecnològic, tant en rendiment com en volum, on ha escalat fins la primera posició, a l’edició de 2017 de l’U-Ranking. Així mateix, es manté com la segona universitat estatal a escala global i escala posicions entre les tres primeres en docència i recerca.