Nomenament d’en Josep Maria Mata Perelló com a Soci Honorífic de la Institució Catalana d’Història Natural

El passat 23 de setembre, va tenir lloc el nomenament de Josep Maria Mata Perelló com a Soci d’Honor de l’Institució Catalana d’Història Natural en reconeixement a la seva tasca realitzada en relació amb el coneixement i conservació del medi natural.

L'Institució Catalana d’Història Natural (ICHN) és la més antiga de dels filials de l’Institut d’Estudis Catalans. Més antiga i tot que el mateix Institut, es va fundar el 1899 i es defineix com una societat científica que es proposa promoure l’estudi i la divulgació dels coneixements referents als éssers i els sistemes naturals.

Aquesta distinció es fa cada any, des de 2001, a una persona destacada pels seus mèrits científics o de promoció de les ciències de la natura.

A l’acte, el geòleg manresà i professor de la Universitat Autònoma de Barcelona, Oriol Oms va fer un discurs de presentació de  la trajectòria d’en Josep Maria Mata en el que es va esmentar la seva trajectòria quan era professor a instituts d’ensenyament secundari a Manresa així com a la UPC Manresa. Entre d’altres assistents a l’acte cal remarcar l’ex alcalde de Manresa Sr. Valentí Junyent.