Notícies del lloc

07/07/2023

Aquest estudi proposa un nou procés multietapa basat en l'activitat bacteriana per recuperar metalls valuosos continguts en LIB, com ara Co, Li, Mn, Ni i Cu, entre d'altres. El nou procés seqüencial basat en bio combina la producció d'àcid sulfúric biogènic a partir de fonts de sofre residual per part d'Acidithiobacillus thiooxidans amb la capacitat d'Acidithiobacillus ferrooxidans de bio-oxidar cíclicament Fe2+ a Fe3+. El pretractament mecànic mínim amb classificació selectiva, lligat al control de les espècies clau i l'optimització de cada pas en mode continu, aporta eficiències superiors al 95% en menys de 4 hores treballant sense pH ni temperatura extrema.

22/06/2023

El passat 14 de juny l'estudiantat del màster en Enginyeria dels Recursos Naturals de la UPC Manresa, procedents de 10 païssos diferents, van visitar l'Estació de Tractament d'Aigua Potable de Manresa.

16/06/2023

Durant aquest curs s’han equipat deu aules amb sistemes de ventilació per evitar les altes temperatures que es van viure a finals de primavera del curs passat. Aquestes s’afegeixen a les vuit que ja tenien algun sistema de climatització. L’any 2021, la sala d’estudis “Búnker” també es va equipar amb un sistema de renovació de l’aire interior, mitjançant la instal·lació d’un recuperador d’energia.

14/06/2023

Una trentena d’alumnes de l’Institut Lluís de Peguera van participar ahir, 13 de juny, en un concurs de terratrèmols que es va dur a terme a la Sala d’Actes de la UPC Manresa.

08/06/2023

Aprèn a construir el teu cotxe dirigit, a programar, a experimentar a través de la química i a conèixer els minerals a través dels sentits. Aquestes són algunes de les activitats que s’ofereixen des del TechLab Manresa de la UPC aquest estiu.