Notícies del lloc

19/03/2021

El divendres, 12 de març, han tingut lloc les 12nes Olimpíades de Geologia de Catalunya, promogudes per l’Asociacion Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra (AEPECT) juntament amb la Sociedad Geológica de España (SGE). Per primera vegada s’han celebrat de manera telemàtica des dels mateixos centres educatius degut a la situació de pandèmia per la Covid-19. Les proves s’han realitzat simultàniament a 29 centres educatius de Catalunya. Enguany la suma d’alumnes inscrits ha estat de 271 estudiants, majoritàriament de 1r i 2n de Batxillerat.

12/03/2021

Des de la Càtedra SEAT-UPC, es llança el Design Thinking 2021 (DT-21), un repte proposat per SEAT en l’àmbit de la conducció d’automòbils de caràcter esportiu.

05/03/2021

L’11 de febrer ha tingut lloc la presa de possessió de 17 professors i professores com a nous catedràtics i catedràtiques de la UPC en 11 àrees de coneixement. L’acte ha estat presidit pel rector de la Universitat, Francesc Torres, i ha comptat amb la participació de la secretària general, Margarida Espona, i del vicerector de Política del Personal Docent i Investigador, Santiago Gassó, qui, en aquest cas, també ha estat un dels signants com a nou catedràtic d’universitat.

05/03/2021

Divendres passat, 26 de febrer, la UPC Manresa va obrir per primera vegada aquest any les portes de manera telemàtica per donar a conèixer els estudis, les sortides professionals i les instal·lacions de la Universitat al futur estudiantat universitari. Aquesta jornada va ser conjunta amb la resta d’escoles i facultats de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC).

03/03/2021

El cupó de l’ONCE del dijous 11 de març estarà dedicat al 50è aniversari de la UPC. El cupó, que reprodueix el dibuix i el logo de Perico Pastor que il·lustren les celebracions de l’efemèride, es podrà adquirir als diferents campus de la Universitat el mateix dijous, entre les 11 i les 13 hores, i als punts de venda habituals de l'ONCE a tot l'Estat.

03/03/2021

La UPC engega una campanya per recollir les mascaretes tèxtils reutilitzables que va posar a disposició de la comunitat universitària abans de l’estiu i que hagin arribat a la fi de la seva vida útil. Les mascaretes usades es bescanviaran per altres de noves a les consergeries habilitades, a partir de l’1 de març i fins a esgotar existències.

02/03/2021

El passat 23 de febrer, Joaquim Sanz, company i col·laborador del Museu de Geologia Valentí Masachs, va fer una conferència en línia des del Museu de la Tècnica de Manresa dins del cicle Xerrades de Sostenibilitat

23/02/2021

L’acte de lliurament dels Premis DENSO, que ha tingut lloc el 18 de febrer, s’ha fet presencialment però amb aforament limitat a l’estudiantat premiat, alguns familiars i els representants de l’empresa i de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). La resta de públic ho ha pogut seguir en directe mitjançant la plataforma Google Meet.

11/02/2021

L'11 de febrer es commemora el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència. Malauradament, encara existeix molta diferència entre el nombre de nois i de les noies que trien estudis científics o tecnològics. Un dels motius d’aquest biaix de gènere és, sens dubte, la manca de referents femenins per a les noies.