Notícies del lloc
  • Dins l'assignatura de Gestió i Orientació de Projectes del grau TIC, com cada any, s'han convidat empreses per fer xerrades sobre la metodologia de gestió de projectes que utilitzen a la seva empresa per a la gestió dels projectes TIC.

• Microorganismes presents en aigües residuals són capaços de separar els metalls dels residus electrònics a través d’un procés conegut com biolixiviació, una tècnica menys costosa i contaminant que els processos habituals i que permet recuperar metalls tan valuosos com l’or, la plata o el coure. L’investigador Toni Dorado, professor de la UPC-EPSEM, explica els secrets d’aquesta tecnologia en una nova entrega de la sèrie #looopers a Youtube.

• Dolors Grau i Rosa Giralt, professores de la UPC Manresa, participen al programa Aquí STEAM de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) amb l'objectiu d'acostar als infants de primària nous referents femenins i trencar estereotips i rols de gènere.

• 135 alumnes de 3r i 4t d’ESO dels instituts del Berguedà van participar a la Jornada Innova Petit que va tenir lloc a la UPC Manresa el passat 27 de novembre.

• Del 8 al 17 de novembre, amb motiu de la 24a Setmana de la Ciència, es van dur a terme tallers, xerrades i exposicions per a secundària i per al públic general a la UPC Manresa i a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa.

• Els passats 25 d'octubre i 13 de novembre, el CIAC va presentar als estudiants del Grau en Enginyeria d'Automoció algunes oportunitats de col·laboració amb sector de l'automoció

• El passat 22 d'octubre, l'equip de competició al Formula Student, va presentar a les empreses el seu projecte per a aquesta temporada.

• El passat 17 d’octubre es va realitzar el taller «Fes la teva APP!» a la UPC Manresa dins del programa de la Code Week 2019.

• Un grup d'estudiants de l'assignatura de Microelectrònica del Grau en Enginyeria de Sistemes TIC junt amb el professor Xavier Moncunill van visitar el 27 de novembre les instal·lacions de l'Institut de Microelectrònica de Barcelona (Centre Nacional de Microelectrònica), situat al Campus Universitari de Bellaterra.

• La viquipèdia defineix el micromasclisme com el masclisme normalitzat socialment. Així, es consideren micromasclismes tots els comportaments interpersonals, els comentaris verbals i les actituds exercides per homes o dones que contribueixen a la dominació i violència contra les dones en la vida quotidiana. Per tal de lluitar contra els micromasclismes el Gabinet de Sostenibilitat i d'Igualtat d'Oportunitats de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) va iniciar al novembre del 2018 la campanya de sensibilització "10 mesos contra els micromasclismes a la UPC". Al novembre de 2019, el Responsables d'igualtat acorden prorrogar la campanya, iniciant un segon cicle.