Mural guanyador

La proposta número 3, obra de Bernat Marquilles, guanya les votacions per triar el nou mural de la UPC Manresa.

Amb motiu del nostre 75è aniversari, vàrem decidir fer un mural a la paret que dóna al Institut Lacetània. Per tal d'implicar agents de la ciutat, vam demanar a l'Escola d'Art de Manresa que ens fessin algunes propostes i ho van acceptar de bon grat.

La setmana passada ens van portar els 5 dibuixos que han realitzat els alumnes d'aquesta escola, sota la direcció d'una professora, i vam engegar unes votacions per triar la proposta que agradava més a la comunitat de la UPC Manresa.

Avui, dilluns 9 d'abril, s'ha fet recompte i el resultat ha estat aquest:

Proposta 1: 12 vots

Proposta 2: 33 vots

Proposta 3: 54 vots

Proposta 4: 19 vots

Proposta 5: 26 vots

Així doncs, es pintarà la proposta de mural número 3, obra de Bernat Marquilles.

Segons l'autor, aquest mural vol transmetre als alumnes, i als potencials alumnes, la idea que cursant una carrera a la UPC a Manresa s'embarquen en un trajecte que els durà a un viatge on hi seran presents l'enginy, el coneixement, la recerca, la innovació i la creativitat. La idea es plasma a través d'un seguit de protagonistes, alumnes que s'ajuden i treballen conjuntament per arribar a assolir un futur professional també a través del companyerisme i el compromís.

Els protagonistes (alumnes i professors/es) estan pintats amb el color blau corporatiu de l'UPC, vehiculant l'esperit de la UPC, i els valors que vol transmetre el mural, en ells mateixos. Els engranatges i les fórmules que els acompanyen, representen les enginyeries, a través de les quals arriben al seu destí professional i competencial. Aquests destins, que alhora no són més que nous camins i viatges professionals, estan representats per globus aerostàtics. En ells podem veure plasmats diferents dels conceptes que la universitat subratlla i estimula: el coneixement, l'enginy, la innovació, la recerca i la emprenedoria de noves idees. D'aquesta manera el lema #ensenyantfutur, condueix a l'observador del mural des dels seus protagonistes al futur que els espera.