Més de 300 persones participen a la Jornada de Portes Obertes Virtual del Campus Universitari de Manresa

La Jornada de Portes Obertes Virtual ha estat la solució que han trobat les universitats de Manresa per donar a conèixer la seva oferta d’estudis davant la impossibilitat de celebrar la jornada presencial el passat 25 d’abril a causa de la pandèmia de la COVID-19.

El 16 de maig, tant la UManresa com la UPC Manresa han ofert sessions informatives online amb l’objectiu de proporcionar tota la informació relacionada amb el funcionament dels seus estudis i resoldre possibles dubtes.

La UManresa, ha fet un total de deu sessions, dirigides per un professor de cada grau o cicle formatiu, que han comptat amb la intervenció d’estudiants i/o de persones titulades en les darreres promocions. Totes les sessions s’han fet aquest mati, excepte una  que es va fer ahir i es va adreçar exclusivament al col·lectiu de persones franceses.

A més des del passat 24 d’abril, la UManresa va posar en marxa una pàgina web informativa. El web, que des de llavors fins ara ha rebut una mitjana d'un centenar de visites diàries, inclou informació genèrica de totes les titulacions, un vídeo 360 graus que permet fer un tour per les instal·lacions, testimonis d’estudiants que expliquen la seva experiència, un llistat de preguntes freqüents sobre cada titulació i un xat per poder connectar amb un informador de la universitat per resoldre dubtes.

La UPC Manresa, que ja havia fet unes portes obertes virtuals el passat 24 d’abril, ha obert de nou les portes per donar a conèixer els estudis, les sortides professionals i les instal·lacions de la Universitat al futur estudiantat universitari. Primer s'ha fet una sessió general on ha assistit tothom, i després s’ha fet una videoconferència oberta per cada grau o màster i cada inscrit podia entrar a totes les que volgués segons els estudis que li interessessin. En aquestes trobades virtuals, els professors, alguns alumnes i membres de les associacions d’estudiants han presentat el centre i cadascun dels sis graus i dos màsters que es poden cursar al centre. A la jornada hi han participat nois i noies, procedents principalment de Catalunya, però també de diferents parts de la geografia espanyola, fet que ha facilitat el format virtual de la jornada.

Les universitats també han proporcionat informació relacionada amb l’allotjament, el transport, la mobilitat internacional,  els serveis del Campus Universitari, altres serveis propis de cada universitat així com les pràctiques en empreses.