Més de 200 estudiants de secundària van competir a la UPC Manresa per la V Copa Cangur de matemàtiques

Un total de 29 equips, formats per set estudiants de secundària, van competir dijous, 25 de gener, a la UPC Manresa en la primera fase de la V Copa Cangur, un concurs organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), adreçat a alumnes de segon i tercer d’ESO.

La UPC Manresa va tornar a ser la seu a la Catalunya Central, de la primera fase de la V Copa Cangur, que es competeix arreu de Catalunya. Aquest concurs matemàtic compta cada any amb més concursants i en aquesta edició, per primer cop, amb alumnes de fora del territori català.

Un total de 29 equips (quatre més que en l’edició anterior), procedents de les comarques del Bages, del Berguedà i d’Osona, així com d’Andorra la Vella, es van inscriure a les proves que es van desenvolupar a la UPC Manresa durant dos torns.

Formats per set alumnes, cada equip disposava de 60 minuts per resoldre 12 problemes. Els grups competeixen entre ells contra rellotge i amb gran pressió, ja que la puntuació per a cada problema resolt es va modificant segons es desenvolupa el concurs. Aquest disseny del concurs el fa molt emocionant i provoca que l’alumnat participant estableixi estratègies de joc i que pensi i debati amb profunditat els problemes resolts.

Els equips més destacats participaran a la fase final de la Copa Cangur, que tindrà lloc el dia 1 de març al TecnoCampus de Mataró.

Reunió de l’SCM a Manresa

Coincidint amb el desenvolupament de la primera fase de la V Copa Cangur, la Junta Directiva de l’SCM va realitzar per primer cop a la UPC Manresa una de les seves reunions executives periòdiques. L’SCM és una societat filial de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) que té com a finalitat fomentar l’ensenyament i la investigació teòrica i aplicada de les ciències matemàtiques. Una missió que realitza a través de diverses iniciatives i de la publicació de treballs que s’adeqüin a aquests objectius.