Lliurament dels Premis DENSO en reconeixement als millors expedients de la UPC a Manresa

L’acte de lliurament dels Premis DENSO, que ha tingut lloc el 18 de febrer, s’ha fet presencialment però amb aforament limitat a l’estudiantat premiat, alguns familiars i els representants de l’empresa i de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). La resta de públic ho ha pogut seguir en directe mitjançant la plataforma Google Meet.

La jornada ha comptat amb la presència de Josep Manel Giménez, president de DENSO Barcelona, que ha lliurat els premis; i de Pere Palà, director de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la UPC. Ambdos han resaltat la sintonia entre l’empresa i la Universitat i la importància que té aquesta relació en el present i futur d’un món cada vegada més tecnològic on les enginyeres i enginyers són una peça clau.

L’empresa japonesa té una de les seves seus europees a Sant Fruitós de Bages des del 1989, on produeixen productes electrònics per a l’automoció. La relació entre la UPC Manresa i DENSO Barcelona ve de lluny, la col·laboració entre les dues parts ha estat present durant aquests anys i moltes de les persones graduades a la Universitat manresana acaben treballant en aquesta empresa.

Amb el compromís de promoure l’excel·lència entre l’estudiantat, DENSO Barcelona i la UPC Manresa van signar un conveni, al maig del 2017, pel qual l’empresa es comprometia a patrocinar uns premis per a l'estudiantat amb millor expedient acadèmic de l’EPSEM.

Aquests premis es donaven durant l’acte de graduació de cada promoció, però les circumstàncies actuals han fet que en aquesta edició s’hagi optat per fer el lliurament dels premis en un format molt més reduït. L’acte de graduació es durà a terme durant la primavera, en un nou format, per tal de complir les normes actuals i garantir la seguretat dels graduats i de les graduades, però intentant conservar la seva essència.

Els premiats d’enguany, guardonats amb 1.000 euros cadascú, han estat:

• Premis als 2 millors expedients de selectivitat d’estudiantat matriculat a primer curs per a Joel Santana Cetro i Marc Carol Tomàs.
  • Premis als 2 millors expedients obtinguts fins al segon curs del grau en Enginyeria Mecànica per a Raquel Cañizares Luque i Pere Roquet Arroyo.
  • Premis als 4 millors expedients obtinguts fins al segon curs del grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica per a Luca Di Iorio Casellas, Pol Jorba Lloses, Sergio Lopez Aguilera i Andrei Piatrov.