Les universitats del Campus Manresa orientaran futurs alumnes i famílies amb xerrades dins la 30 Fira de l'Estudiant

UManresa-FUB i UPC Manresa oferiran diverses xerrades online dins del programa de l'edició virtual de la Fira de l'Estudiant 2022.

L’orientació és l’eix central de les cinc xerrades gratuïtes que oferiran les universitats del Campus Manresa adreçades tant a persones que estan en procés de decisió del seu futur acadèmic com a les seves famílies. Les conferències formen part de la 30ena edició de la Fira de l’Estudiant, que un any més tornarà a celebrar-se en un format virtual durant la primera setmana d’abril.

La Fira de l’Estudiant l’organitzen el Consell Comarcal del Bages i l’Ajuntament de Manresa amb la col·laboració del departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, la Fundació Lacetània, el Consell Comarcal del Berguedà, el Consell Comarcal del Moianès, l'Ajuntament de Solsona i el Consell Comarcal del Solsonès.

5 xerrades d’orientació

Les xerrades informatives programades són les següents:

Quan i com he de fer la sol·licitud de preinscripció universitària? Sessió informativa sobre l'accés i la preinscripció. (Dilluns, 4 d’abril a les 18.30 hores).

Has de fer la preinscripció universitària i necessites un cop de mà? Et detallem totes les gestions i dates clau relacionades amb la preinscripció: tràmits, revisió i actualització dels processos, consulta de resultats, reclamacions i matrícula, entre d’altres.

És accessible estudiar a UManresa? Sessió informativa sobre les beques i els ajuts a l'estudi. (Dimarts, 5 d’abril a les 18.30 hores).

Les persones graduades a UManresa valoren molt positivament el seu pas per la Universitat. Una part important reben suport econòmic de la institució per seguir els seus estudis (+ de 700 beques i ajuts a l’estudi cada any). En aquesta xerrada t’expliquem quan i com beneficiar-te dels programes de suport econòmic que ofereix UManresa.

Tot el que has de saber sobre els estudis semipresencials (graus en Podologia i Logopèdia). (Dimecres, 6 d’abril a les 18.30 hores).

Sabies que el Grau en Podologia d’UManresa és l'únic que pots fer en modalitat semipresencial a tot l'Estat? I que UManresa i la UOC ofereixen els estudis de Logopèdia en format de grau interuniversitari? Et descobrim tot els avantatges de la formació semimpresencial.

Les enginyeries i la revolució 4.0. (Dimecres, 6 d’abril a les 19.00 hores).

Sabem què fan els enginyers? Sabem què és la revolució 4.0? En aquesta xerrada resoldrem aquestes preguntes, explicant quina és la feina dels enginyers, sobretot la que està vinculada a la revolució 4.0, i veurem diversos exemples de sistemes, que han anat millorant gràcies a la intel·ligència que s’hi ha afegit.

Quina enginyeria s'adapta als teus interessos? Com accedir-hi? (Dijous, 7 d’abril a les 17.30 hores).

Creus que voldràs estudiar una enginyeria però no saps quina? Tens dubtes en quins coneixements són els més necessaris per accedir a determinats graus? En aquesta xerrada t'explicarem els diferents àmbits de les enginyeries i quins coneixements són els més necessaris.

Es poden consultar totes les activitats de la fira i fer les inscripcions en aquest enllaç.