L’EPSEM celebra un acte de reconeixement al professor Josep Maria Rossell

Dimarts 8 de novembre ha tingut lloc l’acte de reconeixement al professor de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) Josep Maria Rossell, guardonat amb el 25è Premi UPC a la Qualitat en la Docència Universitària en la modalitat de trajectòria docent. Rossell també ha estat distingit enguany amb el premi Jaume Vicens Vives de la Generalitat de Catalunya. L’acte s'ha pogut seguir en directe per YouTube.

L’acte de reconeixement al professor Josep Maria Rossell, de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) s'ha dut a terme a la Sala d’Actes de l'Escola i s'ha pogut seguir en directe per YouTube.

El rector de la UPC, Daniel Crespo, i el membre del Consell Social i president del jurat del Premi UPC a la Qualitat en la Docència Universitària 2022, Pere Casals, han lliurat la insígnia d'or de la UPC al professor Rossell, que tot seguit ha impartit la xerrada ‘L'evolució de la docència de les Matemàtiques a l'EPSEM: una llarga trajectòria’.

L’acte, al que han assistit companys, familiars i amics de l’homenatjat, ha estat conduït per Daniel Crespo, rector de la UPC, i ha comptat també amb la participació de Pere Casals, membre del Consell Social i president del jurat del Premi UPC a la Qualitat en la Docència Universitària 2022; que ha excusat a Montserrat Guardia, presidenta del Consell Social, que no ha pogut assistir a l’acte per problemes d’agenda sobrevinguts; Marc Aloy, alcalde de Manresa; i Pere Palà, director de l’EPSEM.

Josep Maria Rossell va rebre també la Distinció Jaume Vicens Vives de la Generalitat de Catalunya per “la vocació d’ajut i d’acompanyament a l’estudiantat, per la constància en la qualitat docent sostinguda al llarg dels anys així com per la docència de les matemàtiques a grups molt nombrosos i estudiants de procedència acadèmica i nivells de coneixement molt heterogenis”. Aquesta distinció la va rebre de mans del President de la Generalitat, Pere Aragonès, el dia 15 de setembre en el decurs de la inauguració del Curs Acadèmic 2022-2023 del Sistema Universitari Català, que va tenir lloc a la Universitat de Lleida. Aquest premi acredita a Josep Maria Rossell com el millor professor de totes les universitats públiques i privades de Catalunya d’enguany.