L’Ajuntament de Manresa compra la Fàbrica Nova, on s’ubicarà un projecte universitari que es treballa amb la UPC

L’Ajuntament de Manresa ha adquirit els terrenys de la Fàbrica Nova, sobre els quals es treballa per ubicar-hi un projecte universitari basat en la tecnologia i el coneixement, actualment en preparació. Aquest projecte estarà coliderat amb la UPC i es presentarà en les properes setmanes.

La Fàbrica Bertrand i Serra, coneguda com a Fàbrica Nova, passa a mans de l’Ajuntament de Manresa, segons ha informat el consistori, el 5 de novembre. En aquest antic recinte fabril, que al seu dia va ser un dels més grans del país, s’hi ubicarà, en gran part, un projecte universitari basat en la tecnologia i el coneixement, que es desenvoluparà conjuntament amb la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC).

L'acord de compra de la Fàbrica Nova per part de l'Ajuntament de Manresa s'ha presentat al mateix recinte, en un acte que ha reunit representants dels grups municipals i del govern local, així com de la Universitat i d'associacions de veïns.

La implantació d’aquest projecte universitari, vinculat a l’Escola Politècnica Superior de Manrsa (EPSEM), serà un motor de transformació econòmica basat en el coneixement, la formació, la innovació i la tecnologia.